گز اصفهان
پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / سوهان گزی / بهترین ترکیبات سوهان گزی چیست

بهترین ترکیبات سوهان گزی چیست

ترکیبات سوهان گزی بسیار مرغوب و مغذی می باشد،  بهترین این ترکیبات شامل انواع شیرینی های عسل، شکر های قهوه ای، شکر سفید، استویا، انگبین، شیره ها، انواع مغزیجات مقوی و تقویت کننده مغز، کنجد، زعفران، گلاب، هل، پودر نارگیل، خلال بادام های هندی و بادام زمینی و بادام درختی و بسیاری از مواد دیگر که هر کدام بر اساس نوع گز مربوطه به کار می رود. 

بهترین ترکیبات سوهان گزی چیست

طرز تهیه سوهان گزی با ترکیبات مرغوب

طرز تهیه سوهان گزی با ترکیبات مرغوبتهبه سوهان گزی با ترکیبات مرغوبی صورت می گیرد.جهت تهیه سوهان ابتدا با آرد جوانه گندم  خمیر میکنند سپس آن را آبگیری و عمل آوری سپس به خمیر شکل میدهند سپس خنک میکنند و آن را بسته بندی میکنند. تهی هخمیر برای سوهان یک فرآیند مهم است که دو مرحله دارد:

 مرحله اول: آب را به آرد و آرد جوانه گندم اضافه میکنند طوری که  رقیق شود، با حرارت و همزن، این موادرا مخلوط میکنند، پس از آن حرارت قطع شده و به مخلوط استراحت می‌دهند. سپس  دوباره با حرارت مخلوط به جوش می آید، و شکر را در آن کاملا حل میکنند. مخلوط را خنک میکنند و به آن روغن می زنند.

 در مرحله دوم به ترتیب روغن، زعفران و زرده تخم مرغ می افزایند و باید پیوسته هم بزنند.

  در مرحله  آبگیری و عمل آوری اول مخلوط به دیگ آبگیری منتقل شده و آن را هم میزنند تا آب آن تبخیرشود کم کم خمیر غلیظ می شود. سپس خمیر با دستگاه هم زده می شود و به سینی غنچه گری میرسد.

 در مرحله شکل دهی قسمتی به نام غنچه گیر خمیر را تقسیم میکند سریعا با یک وسیله ای به نام «مشته» تحت فشار قرار گرفته، پهن می‌شود که البته بسته به نوع  سوهان مقدار ش متفاوت است.

سپس مغز پسته و خلال بادام، مغز گردو روی آنها پخش میکنند  سپس سوهان را به خنک کننده میفرستند که شکل اصلی خود را در این مرحله میگیرد . سپس با ماشین الات صنعتی شبیه همین مراحل گز را تهیه میکنند و با سوهان میکس میکنند.

یعنی مراحل تهیه سوهان لقمه ای را انجام داده و داخل آن را با گز پر میکنند که بسته به نوع برند و کیفیت مواد ستفاده شده و بسته به نوع مواد استفاده شده قیمت های متفاوتی دارد.

خرید بهترین انواع سوهان گزی درجه یک

خرید بهترین انواع سوهان گزی درجه یکخرید بهترین انواع سوهان گزی درجه یک در نمایندگی فروش وابسته به این محصولات با نهایت کیفیت امکان پذیر می باشد.

امروزه به علت افزایش تقاضای مشتریان داخلی و خارجی در تمامی سعرهای توریستی و سایر شهر های زیارتی و همچنین اقصی نقاط شهرهای کشور تعداد نمایندگی ها در حال افزایش می باشد. خرید سوهان گزی در انواع مختلف آن در این نمایندگی ها امکان پذیر می باشد.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

سوهان گزی مخصوص کره ای

خرید و قیمت سوهان گزی مخصوص کره ای

سوهان گزی مخصوص کره ای یک ترکیب نوآورانه و خوشمزه از دو شیرینی سنتی ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید