گز اصفهان
چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
خانه / سوهان گزی / تولید و تهیه مرغوب ترین سوهان گزی صادراتی

تولید و تهیه مرغوب ترین سوهان گزی صادراتی

سوهان گزی یکی از محصولات بسیار محبوب در بین مردم ایران می باشد که سوغات شهر قم است. تهیه سوهان گزی در تولیدی های شهر اصفهان انجام می شود. این سوهان به دلیل محبوبیت بسیار نه تنها طرفداران زیادی در ایران دارد، بلکه مورد استقبال مردم در سراسر دنیا می باشد.

از این رو تاجران اصفهانی این محصول را در اقصی نقاط دنیا صادرات و بستر بسیار مناسبی را برای کشور ایجاد کرده اند. سوهان گزی اصفهان به کشور های مختلفی در سراسر قاره ی اروپا و آسیا صادر می شود و همین امر سبب شده تا سود قابل توجهی عاید تاجران شده و مهم تر از آن ارز آوری بالایی نصیب کشور شود.

سوهان گزی صادراتی از مرغوب ترین تولیدات شهر اصفهان است که قسمت قابل توجهی از آن برای صادرات به کشور های مختلف تولید می شود.

تولید و تهیه مرغوب ترین سوهان گزی صادراتی

مرغوب ترین سوهان گزی صادراتی را نام ببرید

مرغوب ترین سوهان گزی صادراتی را نام ببرید

از انواع سوهان گزی تولیدی محصول شهر اصفهان می توان به سوهان گزی پسته ای اشاره کرد. این محصول به دلیل داشتن مغز پسته فراوان در آن، خواص بسیار فراوانی دارد که مورد استقبال قرار گرفته است.

سوهان های گزی تولیدی شهر اصفهان در دستور مواد اولیه یکی هستند و در مغز های خشکبار که در آن استفاده می کنند متفاوت هستند.

از انواع سوهان گزی صادراتی می توان به سوهان گزی عسلی نیز اشاره کرد. این سوهان به دلیل داشتن عسل، از دسته خوراکی های میان وعده ای است که طرفداران بسیاری دارد.

همچنین انواع دیگری مانند سوهان گزی لقمه ای و کنجدی نیز تولید می شوند که علاوه بر خواص بسیار فراوان آن ها، قیمت خوبی دارند که از جنبه صادرات آن ها می توان سود قابل توجهی را به دست آورد.

روش های تهیه انواع سوهان گزی در اصفهان

روش های تهیه انواع سوهان گزی در اصفهان

سوهان گزی طرز تهیه خاصی دارد که می توان با این دستور سوهان بسیار خوشمزه ای را درست کرد.

ابتدا آرد سفید و آرد جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کرده و تفت داده. سپس شکر و گلاب را اضافه کرده و حرارت می دهیم. سپس بعد از چند دقیقه کره را به مواد اضافه کرده و دوباره حرارت می دهیم. سپس جوش شیرین، عسل، زعفران و هل و همچنین تمامی مغز ها که دلخواه هستند را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. آن قدر باید حرارت ببیند که رنگ آن قهوه ای تیره شود.

گز را که از موادی مانند شکر، گلوکز، آب، سفیده تخم مرغ، گلاب و آرد سفید تهیه شده و سفت شده است را در سوهان شل شده که داغ است فرو برده و در جای خنک قرار داده تا خود را بگیرد.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

سوهان گزی مخصوص کره ای

خرید و قیمت سوهان گزی مخصوص کره ای

سوهان گزی مخصوص کره ای یک ترکیب نوآورانه و خوشمزه از دو شیرینی سنتی ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید