گز اصفهان
پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / انواع گز در بازار / قیمت خرید گز و عوامل مهم تاثیر گذار در آن

قیمت خرید گز و عوامل مهم تاثیر گذار در آن

قیمت خرید گز و عوامل مهم و تاثیرگذار در نرخ محصولاتی مانند پولکی، انواع گز اصفهان، سوهان قم به دلیل نوسان مداوم قیمت های مواد اولیه در تغییر است و به همین جهت برای دریافت قیمت های به روز با واحد فروش تماس بگیرید. در اینجا به بررسی این عوامل پرداخته شده است.

قیمت خرید گز و عوامل مهم تاثیر گذار در آن

وقتی برای خرید به بازار و یا فروشگاه مراجعه میکنیم، یا حتی در قنادی سراغ آنرا میگیریم، همه انواع گز را فقط بعنوان یک دسته میشناسیم و خیلی از وجود انواع آن اطلاع نداریم.
حتی در منزل وقتی در باره این محصول حرفی به میان می آید اکثرا نمیدانیم چند نوع و چه طبقه بندی هائی وجود دارد. شاید دلیل این موضوع در گشتردگی انواع تولیدات یا اطلاع رسانی بسیار ناچیز در این باره باشد.
چیزی که خیلی از ما با آن درگیر نیستیم قیمت خرید گز در بازار است و عوامل موثر و مهم در دسته بندی آنها را نمی شناسیم. مواد اولیه، مغزها، بسته بندی، خرید از تولید کننده و یا واسطه، مقدار و نحوه ارسال میتواند روی قیمت گز تاثیر مستقیم داشته باشد. هر کدام از این عوامل به سهم خود در افزایش و یا کاهش قیمت گز تاثیر دارند و نمیتوان هیچکدام را از دایره قیمت گذاری حذف کرد.

فروش و قیمت روز گز مرغوب و درجه یک اصفهان

تاثیر بسته بندی روی قیمت انواع گز اصفهان

نمونه و انواع بسیاری از تولیدات گز را در ویترین قنادی ها و یا در لابلای صفحات سایتهای اینترنتی مشاهده میکنیم. انواع گز را در بسته بندی های متنوع و بسیار شیک و زیبا می بینیم و تاثیر آنها را روی قیمت اطلاع چندانی نداریم.
ذکر یک نکته در این میان خالی از لطف نیست که وزن بسته های گز قید شده روی جعبه، در واقع وزن خالص گز درون آن است و وجود مواد نگهدارنده و محافظ مانند آرد تاثیری روی وزن ندارد.
اگر برای خرید گز مراجعه کردید و چند نمونه گز آردی و یا لقمه را دیدید، متوجه تغییر قیمت هر کدام از آنها خواهید شد و به تفاوت قیمت خرید گز و بسته بندی آن پی خواهید برد. اما راه ساده تر برای درک این موضوع مراجعه به سایت شرکت آرتا است.

تفاوت قیمت خرید گز درب کارخانه و اینترنتی

امروزه با گسترش اینترنت به دورترین نقاط کشور، خرید محصولات شیرینی و تنقلات اصیل اصفهان بسیار ساده و با سرعت بالا قابل انجام شده است، اما تفاوت قیمت خرید گز بصورت اینترنتی و خرید از درب کارخانه هنوز بطور کامل روشن نیست.
چیزی که در این زمینه میتوان به آن استناد کرد این است که شما بطور مستقیم و بدون واسطه میتوانید با قیمت اعلام شده از طریق اینترنت و سایت شرکت تولید کننده خرید نمائید. قیمت خرید از درب کارخانه نیز همین روال را دارد، تفاوت در مراجعه و امکان خرید از درب کارخانه است. ضمن اینکه برخی تولید کنندگان مایل به فروش جزئی و ازدحام در مقابل کارخانه نیستند.
اما این نوع خریدها میتواند در قیمت خرید و به نوعی حذف واسطه ها را نیز در پی داشته باشد و خرید مطمئن و با کیفیت ارائه شده را بصورت تضمین شده انجام دهید.

قیمت خرید گز پسته ای

مواد اولیه گز چیست و چگونه تولید میشود؟

از گذشته های دور، همه ساله و معمولا در تابستان شیره کتیرا، که محصول درخت گون است آماده برداشت میشود. برای بدست آوردن گزانگبین، و بطور سنتی، پوست دباغی شد بز و یا گوسفند را زیر درخت گون پهن می‌کنند و با چوبهای گرز مانند به تنه و ساقه های درخت ضربه های ممتد وارد میکنند.
دانه‌های ریز با شکل ظاهری ارزن، از بدنه درخت جدا و روی این پوست ها ریخته می شود. عمل جمع آوری گز انگبین ممکن است در طول سال بارها و به دفعات صورت گیرد، ولی محصول بدست آمده در دفعات بیشتر نامرغوب‌ و تولید گز از آنها به دلیل افزودنی های بیشتر مقرون به صرفه نخواهد بود.
لازم به توضیح است که تولید گز در اصفهان به دو روش تولید سنتی و تولید صنعتی انجام می‌شود، بطوریکه در حال حاضر کارگاه های تولید گز به صورت کارگاهی و سنتی تحت پوشش مراکز بهداشت و اتحادیه‌ ذیربط به تولید انواع گز مشغول هستند.

تفاوت کیفیت گز با روشهای سنتی و صنعتی

در زمینه تولید انواع گز در اصفهان تفاوتی میان کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید، به روش سنتی و صنعتی به دلیل ماهیت و کیفیت مواد اولیه تولید گز وجود ندارد، فقط در تولید گز به روش صنعتی مسؤولان فنی که نمایندگان دولتی محسوب می‌شوند بر تولید نظارت می‌کنند که همین حضور دلیل رعایت ترکیبات کامل و کیفیت دقیق تر گز در اصفهان شده است.
به این ترتیب روش‌های تولید گز همان روش‌های سنتی بعلاوه نوآوری و ابتکار تولید کننده خواهد بود. به همین علت سنت گزسازی در اصفهان بوسیله همین افراد مبتکر رشد کرده و تکنولوژی وارداتی در تولید گز نداریم.
فقط در بسته بندی انواع گز از دستگاه‌های مدرن و بومی شده استفاده می‌شود که تاثیر قابل ملاحظه ای در کیفیت آن و بخاطر نگهداری طولانی مدت و در بسیاری موارد جنبه پذیرائی و کادو در آن لحاظ شده است.

چرا مردم در زمان خرید به رنگ سفید گز توجه دارند

دیگر گز به روش سنتی قدیم تولید نمی‌شود، زیرا نه تنها اراده آدم‌های قدیمی وجود دارد بلکه در شرایط موجود و گسترش دامنه خرید و افزایش حجم مبادلات از روش‌های قدیمی نمیتوان استفاده کرد.
گز اصفهان همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران بوده و کیفیت انواع تولیدات گز، توسط برندهای معروف رو به افزایش داشته است و بهداشت به صورت کامل و تحت نظارت مستقیم عوامل و ارگان های ذیربط در آنها رعایت می‌شود.
نکته مهم و قابل توجه در مورد خرید گز، اینکه مردم به اشتباه گز خوب را از روی سفیدی آن می‌شناسند، اما خریداران باید به ترکیبات و مشخصات کیفیت مواد اولیه موجود و قیمت خرید گز توجه بیشتر کنند.
سفیدی در گز به دلیل ترکیبات و پودر سفیده تخم مرغ در تولید آن است و با استفاده از مغزهای مختلف آنرا از سادگی خارج و به طعم و خواص آن می افزایند.

فروش گز مستقیم از کارخانه

قیمت خرید آنلاین گز پسته ای

پسته، دانه میوه درخت پسته است و درخت پسته برای اولین بار در ترکیه و ایران یافت شد. در آن زمان، پسته غذای اشراف بود، اما  در سال های بعد، فقط در جشن ها و مهمانی ها مصرف می شد. بعدها و با برداشت انبوه از درخت پسته و توفیق عمومی نسبت به آن در انواع دسرها، شیرینی ها، بستنی و گز حتی به عنوان اشتها آور مصرف می شد. این دانه، به خاطر شکلش با نام های مختلف معروف شد و در بازار به فروش میرسد.
پسته به عنوان یک ماده غذایی گیاهی و نیرو بخش و درمان کننده بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و ارزش غذائی آن بسیار بالاست. پسته حاوی مواد مغذی، مانند کربوهیدراتها، پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی و فیبرهای رژیمی می باشد همچنین غنی از مواد معدنی، پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، مس و سدیم است.
قیمت خرید گز و انواع تولیدات آرتا را می توانید با یک تماس ساده با واحد فروش به روز دریافت کنید.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

خرید گز عمده اصفهان

خرید آنلاین گز اصفهان به صورت فله ای

خرید آنلاین گز عمده برای مشتریانی که به دنبال خرید مستقیم گز به مقدار زیاد …

دیدگاهتان را بنویسید