گز اصفهان
پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / گز / قیمت روز گز | قیمت گز کرمانی ویژه ۴۲ درصد پسته ای

قیمت روز گز | قیمت گز کرمانی ویژه ۴۲ درصد پسته ای

قیمت گز سوهان اصفهان بستگی به نوع گز و ترکیبات آن و همچنین درصد پسته آن دارد. هر چه مقدار پسته گز بیشتر باشد قیمت فروش آن نیز افزایش خواهد یافت. گز یکی از شیرینی های سنتی ایران است که با ترکیبات جدیدی مانند گز سوهان همراه بوده است.

قیمت روز گز | قیمت گز کرمانی ویژه ۴۲ درصد پسته ای

تهیه گز سوهان در شیک ترین بسته بندی ها در کشور

تهیه گز سوهان در شیک ترین بسته بندی ها در کشور گز از محبوب ترین و قدیمی ترین شیرینی جاتی است که از دیرباز تا کنون در نواحی مشخصی از ایران تهیه می شده است. استان های همدان، کرمان، یزد، چهار محال و بختیاری و استان فارس از جمله برخی مراکزی هستند که این شیرینی سنتی ایران را تولید می کنند.

شکر، سفید تخم مرغ، مغز بادام، پسته، هل و گلاب از جمله ترکیبات گز را تشکیل می دهند. ابداع تولید کنندگان گز سبب شده است تا ترکیباتی مانند گز و سوهان را برای خلق طعم و مزه جدید به کار برند. به این دلیل محصولی با نام گز سوهان تولید شد که هم دارای گز و هم سوهان بود.

به این ترتیب ترکیبی از گز در لفافه ای از سوهان پیچیده می شود. گز سوهان در نمونه های متعددی اعم از برند و مزه تولید شده است که در این زمینه می توان به گز کرمانی اشاره کرد که از برند های معتبر و مطرح داخلی در عرصه تولید این محصول خوراکی به شمار رفته و از نمونه تولیدات آن می توان به گز ویژه 42 درصد پسته ای اشاره کرد.

تهیه و خرید این کالا در بسته بندی هایی مختلفی صورت می گیرد که از سوی تولید کنندگان برای فروش بیشتر در نظر گرفته شده است. برای این منظور اطلاع از قیمت خرید گز مهمترین فاکتور اولیه برای خرید گز می باشد.

اما چگونه می توان از قیمت گز سوهان مطلع شد؟ آیا سفارشات حجمی و یا خرید عمده این نوع گز شامل تخفیفات فروش ویژه می شود؟

یکی از دغدغه های تاجران همواره عدم آگاهی از قیمت گز در مدل ها و انواع مختلف در بازار می باشد.
هر یک از انواع محصولات گز سوهان دارای قیمت های خاصی بوده و شرایط فروش عمده آن ها نیز با یکدیگر تفاوت هایی را دارا می باشند و از همین رو نیز تاجران و خریداران این محصولات باید از لیست قیمت آن ها به صورت کامل آگاه باشند.

به علاوه باید بیان داشت به طور قطع سفارشات حجمی و تعداد بالا از این محصول برای مشتری، تخفیفاتی را به همراه داشته و از طریق برخی از نمایندگی های فروش این دسته از محصولات می توان آن را با قیمتی کمتر از قیمت بازار تهیه نمود و در نتیجه از قیمت روز گز توسط این مراکز مطلع شد.

بسته بندی عاملی مهم در تهیه گز سوهان به شمار می آید. برخی نمونه های این کالا که از اقلام صادراتی به شمار می آیند دارای بسته بندی های شیک و زیبا بوده که به این دلیل تهیه آنها با هدف تامین کالای صادراتی توسط تجار صورت می گیرد.

از این رو برای تهیه گز سوهان با بهترین کیفیت ممکن و شیک ترین بسته بندی، مناسب ترین روش تهیه این اقلام از تولید کنندگان برتر و به نام می باشد.

فروش فله ای گز سوهان در اصفهان

فروش فله ای گز سوهان در اصفهان گز سوهان یکی از سوغاتی های موجود در اصفهان است که هر مسافر در زمان سفر به این شهر آن را به عنوان ره آورد سفر با خود می آورد.

گز ایرانی دارای قدمت و تاریخچه ای 450 ساله است که اولین دوران تولید آن به زمان صفویه می رسد. با گذشت زمان اشکال و ترکیبات جدیدی از این شیرینی سنتی پدیدار شد که گز سوهان نمونه ای از آن می باشد.

این شیرینی به اشکال مختلفی به فروش می رسد. مثلا نوعی از آن به صورت فله ای آماده شده و در اختیار مشتریان از سراسر کشور قرار می گیرد.

فروش فله ای گز سوهان چه مزایای دارد و چه مراکزی به عرضه آن می پردازند؟ در پاسخ به سوال نخست باید گفت که فروش فله ای یکی از مقرون به صرفه تری روش های خرید است که به ویژه برای عمده فروشان یک کالا به کار برده می شود.

از آن جا که این خوراکی یکی از شیرینی های پر طرفدار ایرانی است به همین دلیل بسیاری از عمده فروشان، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های پخش و سوپر مارکت و سایر خرده فروشان به خرید فله ای گز سوهان می پردازند.

به این ترتیب این کالا به دو روش به فروش می رسد. به صورت فله و فاقد هر گونه بسته بندی و بر حسب واحد کیلوگرم مستقیم به دست مصرف کننده می رسد. در روش دوم نیز شرکت هایی هستند که گز سوهان را به صورت فله خریداری کرده و خود به بسته بندی آن می پردازند به این ترتیب این کالا با نام و برند مشخص به بازار عرضه می شود.

اما در پاسخ به پرسش دوم که چه مراکزی به عرضه گز سوهان فله ای می پردازند باید گفت که این مرکز آماده ارائه خدمات مختلف فروش و عرضه گز سوهان در مقادیر متفاوت به متقاضیان خواهد بود. از طرفی آمادگی ارسال گز سوهان را به اقصی نقاط کشور دارد. طبق اعتقاد بسیاری از تاجران و فروشندگان موفق، فروش پایان راه نیست بلکه آغاز یک تجارت همیشگی است. 

بنابراین این گروه ها سعی بر ارائه و فروش بهترین گز سوهان تهیه شده از مواد اولیه مرغوب را دارند. در پی این عمل رضایت مشتریان جلب شده و یکی از عوامل موثر بر افزایش میزان فروش که همان رضایت مشتری است محقق خواهد شد.

در مجموع می توان گفت افراد و گروه های تجاری که به دنبال خرید گز سوهان ارزان قیمت می باشند می توانند آن را به صورت فله ای تهیه نمایند. این روش با حذف هزینه های بسته بندی روشی بسیار اقتصادی می باشد که هزینه هایی نهایی را کاهش داده و کالای مورد نظر را با قیمت ارزان تر به دست مشتری می رساند.

ساده ترین راه خرید گز سوهان در تهران

ساده ترین راه خرید گز سوهان در تهران روش های بسیاری برای خرید گز سوهان در تهران وجود دارد. تهران به عنوان پایتخت ایران و پر جمعیت ترین شهر کشور دارای متقاضیان خرید زیادی برای گز سوهان به ویژه برای ایام خاص مانند عید نوروز می باشد.

برخی از این روش ها جزء ساده ترین روش های خرید به شمار می آیند. انتخاب روش خرید بستگی به نظر خریدار و مقدار خرید او دارد.

به عنوان مثال در صورتی که خرید عمده مد نظر باشد ارتباط با عمده فروش بهترین و ساده ترین راه است. عمده فروشان خود به دو گروه تقسیم می شوند. دسته ای از آنها خود به فروش مستقیم تولیدات خود می پردازند. بنابراین مراجعه به کارگاه تولیدی آنها یا تماس با واحد فروش راهی برای خرید این کالا به شمار می آید.

دسته دیگری از عمده فروشان واسط بین تولید کننده و فروشنده جزء بوده و به نوعی تامین کننده گز سوهان نیز می باشند. این افراد که ممکن است در قالب شرکت های تجاری بزرگ یا کوچک به کار مشغول باشند به خرید تولیدات گز سوهان پرداخته و آن را به دست فروشنده جزء می رسانند.

دسته دیگر از متقاضیان خرید، فروشگاه های خرده فروشی هستند که در مجموعه فروش خود ارائه دهنده انواع گز سوهان می باشند. این دسته از افراد همواره برای تامین کالای مورد نیاز خود نیاز به خرید از عمده فروش یا تولید کننده دارند. به این ترتیب برای خرید با این افراد تماس گرفته و به خرید و سفارش مقدار مورد نیاز بر اساس میزان عرضه و تقاضای خود می پردازند.

گروه دیگر نیز که شامل خریداران جزء می باشند از ساده ترین روش یعنی مراجعه به نزدیک ترین فروشگاه محل زندگی خود استفاده کرده و به این منظور به خرید این اقلام می پردازند.

مزیت های استفاده از گز سوهان

مزیت های استفاده از گز سوهان برای بیان مزیت های استفاده از گز سوهان در ابتدا ذکر ترکیبات موجود در این شیرینی و بیان تاریخچه ای از آن ضروری است. گز سوهان نوعی شیرینی ترکیب شده از گز و سوهان است که هم خصوصیات گز را دارد و هم در بردارنده خصوصیات سوهان می باشد.

گز نوعی شیرینی سنتی اصیل ایرانی است که خاستگاه آن شهر اصفهان است که در سازمان جهانی مالکیت فکری نیز به ثبت رسیده است.

این شیرینی از زمان صفویه و با ظهور این سلسله روی کار آمد. گز از شهد درختچه ای به نام پسیل گز تهیه می شد. شیرینی گز حاصل قند فروکتوز است که یکی از قند های طبیعی بوده و آنچه به عنوان شیرینی واقعی در گز به کار برده می شود حاصل شهد گز انگبین است که دارای درختچه ای به همین نام نیز می باشد. اگر چه که ترکیب شیرینی موجود در گز در آن زمان از این ماده بود اما امروزه نیز ارقام سفارشی گز تولید می شوند که حاصل همین ترکیبات می باشند.

شیرینی تهیه شده از انگبین دارای ارزش 4 تا 5 برابر قیمت نسبت به گز معمولی می باشد. بنابراین در این جا می توان به یکی از مزیت های مهم گز که آن استفاده از شیرینی های طبیعی که فاقد ضرر برای بدن بوده و البته برای بیماران دیابتی نیز با اطمینان خاطر قابل استفاده می باشند اشاره کرد.

از دیگر ترکیبات مفید موجود در گز می توان به سفیده تخم مرغ، مغز بادام یا پسته و هل و گلاب اشاره نمود که بخشی از مزیت های استفاده از این شیرینی به وجود ترکیبات موجود در آن مرتبط می شود. به طور خلاصه می توان موارد زیر را در این زمینه بر شمرد:

  • پسته به عنوان یکی از مواد غذایی و خشکبار پر خاصیت است که آرامش بخش اعصاب، تسکین سرفه، تقویت مغز و ذهن، تقویت کننده معده، مناسب برای درمان کم خونی، تسکین دهنده سرفه و باز کردن مجاری کبد می باشد. 
  • هل نوعی دانه و ادویه گیاهی است که در درمان دیابت و افسردگی، بهبود دهنده سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از سرطان، تقویت سلامت قلب، بهبود دهنده تنگی نفس و آسم، خوشبو کننده دهان و دندان، افزایش دهنده اشتها، سکسه بسیار موثر است.
  • گلاب به عنوان یکی از خوشبوترین و محبوب ترین عرقیات گیاهی پر استفاده نزد ایرانیان که به دلیل خواص فراوانش آن را معجزه طبیعت نام نهاده اند. ضد استرس، رفع بی خوابی، پاک کننده پوست، مناسب برای معده، نرم کننده ریه، تقویت قوای عمومی بدن تنها بخشی از خواص بی نظیر گلاب می باشد.

و اما در مورد سوهان و مزیت های آن نیز گذری بر تاریخچه شکل گیری آن خالی از فایده نیست. سوهان نیز نوعی شیرینی سنتی است که تاریخچه اولین سوهان منسوب به شهر قم و مربوط به دوره شاهان قاجار می باشد.

در سال های 1289 تا 1290 هجری شمسی که صحن عقیق در مرقد حضرت معصومه باید افتتاح می شد، به این مناسب مراسمی انجام شد که سوهان نیز در آن برای پذیرایی میهمانان به عنوان نوعی حلوا و شیرینی به کار گرفته شد. در آن زمان سوهان این نام را نداشت و حلوا خوانده می شد.

این حلوا توسط ملا ابراهیم شماعی تهیه و به نماینده شاه به رسم پیشکش اهدا شد. این شیرینی بسیار مورد پسند نماینده شاه قرار گرفت و نام حلوا بر آن اطلاق شد.

طعم و مزه سوهان در آن زمان به گونه ای بود که کارگزار با خوردن سوهان آن را شبیه به سوهانی نمود که آهن را می برد و طبق گفته او این حلوا نیز با من چنین کاری کرد. به همین دلیل از آن زمان به بعد و طبق شواهد تاریخی نام سوهان بر این شیرینی نهاده شد.

با گذشت زمان تغییر و تحولات زیادی در تهیه سوهان به وجود آمده که در واقع سوهان های امروزی شکل حلوا نیستند و به دلیل ترکیباتی مانند تخم مرغ حالت سفت و شکننده به خود می گیرند.

سوهان شامل مواد اولیه ای مانند آرد گندم، جوانه گندم، زرده تخم مرغ، کره، شکر و زعفران و هل می باشد که این مواد نیز هر یک به نوبه خود سرشار از مواد مغذی می باشند. در این مورد نیز می توان به مزیت های موجود در این مواد اشاره کرد:

آرد گندم که منبعی غنی از کربوهیدرات های لازم برای بدن بوده و سرشار از پروتئین بوده و در ضمن تامین کننده انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه نیز می باشد.

جوانه گندم یکی از مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن، دارای پروتئین های گیاهی، تنظیم کننده سیستم عصبی، بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن، رشد و تقویت مو، ضد پیری و دارای خواص آنتی اکسیدانی، سرشار از اسید های چرب ضروری برای بدن، افزایش نیروی عمومی بدن، مناسب برای دستگاه گوارش، پیشگیری کننده از دیابت، جلوگیری از ایجاد لخته های خونی

زرده تخم مرغ که حاوی ویتامین های مفید برای بدن بوده و یکی از منابع تامین پروتئین حیوانی است. سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تقویت و رشد مو، مقابله با پوست های خشک، رفع جوش و آکنه و تیرگی پوست، تقویت استخوان ها از جمله مهمترین فواید موجود در این ماده است.

شکر که تامین کننده انرژی مورد روزانه بدن بوده و مصرف آن باید متناسب با وضعیت جسمی فرد صورت گیرد.

کره که منبع غنی از چربی و کربوهیدرات است و برای سوخت و ساز بدن لازم و ضروری است.

زعفران که یکی از پر مصرف ترین ادویه ها بوده و دارای طبع گرم و خاصیت ضد افسردگی است. تقویت خلق و خو، آرامش اعصاب، بهبود دهنده گردش خون، درمان سرماخوردگی و تقویت پوست تنها بخشی از خواص آن می باشند.

همان طور که ملاحظه می شود گز سوهان که از ترکیبات فوق تشکیل شده است مزیت های بسیاری دارد که از طریق مصرف آن به صورت متعادل به دست می آید. 

گز سوهان چیست؟

گز سوهان چیست؟ خلق طعم ها و مزه های جدید و اشکال مختلفی از یک شیرینی یکی از اهداف تولید کنندگان برتر در صنعت شیرینی سازی و قنادی است.

تولید گز سوهان نیز از جمله این تغییر و تحولات می باشد که شکل تازه ای از سوهان و گز را در قالبی دیگر ارائه می دهد. این محصول شامل سوهان است که بخش داخلی آن را گز تشکیل داده است.

گز موجود در گز سوهان ممکن است دارای درصد های متفاوتی از پسته بوده که هر چه مقدار پسته آن بیشتر باشد طعم بی نظیری به آن داده و آن را لذیذ تر می نماید. 

از طرفی انواع گز آردی، لقمه ای، شکلاتی، کم کالری، و گز بدون قند را می توان برای تولید گز سوهان به کار برد. سوهان مورد استفاده در سوهان گزی نیز ممکن هن است از سوهان خانی یا سوهان آردی تشکیل شده باشد.

سوهان خانی که یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدارترین انواع سوهان بوده و ترکیباتی مانند روغن حیوانی درجه یک با افزایش کیفیت آن همراه شده است.

سوهان آردی نیز که شکل دایره ای داشته و دارای ترکیباتی کمی متفاوت تر از سوهان خانی می باشد. مثلا حاوی شربت اینورت که ترکیبی از آب، شکر و آبلیمو می باشد است. 

استفاده از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت یکی از مهمترین مواردی است که در این زمینه می تواند به کیفیت محصول نهایی رنگ و  بویی خاص ببخشد.

گز سوهان را می توان در هنگام سفر به اصفهان یا شهر مقدس قم با خود به همراه آورد. این کالا در بسته بندی های شیک نیز عرضه شده و یکی از شیرینی هایی است که توسط بسیاری از مشتریان خارجی و گردشگران سایر کشور ها خریداری شده و دارای متقاضیان زیادی می باشد.

در واقع نام این شهر ها به نوعی با نام سوغاتی ها و شیرینی های آنها گره خورده و تاریخچه ای طولانی را به خود اختصاص داده است. این صنعت توانسته در این شهر ها با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم بخش قابل توجهی از افراد بومی همراه باشد. به همین دلیل امروزه صنعت تولید شیرینی هایی مانند گز آماری نزدیک به نود درصد تولید را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

نام و آوازه انواع گز اصفهان و سوهان گزی آوازه ای جهانی است که می توان ردپایی از آن را در بسیاری از کشور های همسایه و سایر کشور ها مشاهده نمود.

تولید گز سوهان در طعم های متنوع در کشور

تولید گز سوهان در طعم های متنوع در کشور یکی از ویژگی های گز سوهان تولید آن در طعم های متنوع است. به عنوان مثال می توان از طعم های زیر به عنوان محبوب ترین طعم ها نام برد:

  • گز سوهان بدون قند که دارای نوعی شیرینی طبیعی است که بیشتر برای افرادی مناسب است که از بیماری دیابت رنج می برند. 
  • گز سوهان خرمایی که منبع غنی از ویتامین های موجود در خرما بوده و طبع گرم دارد و به خصوص در فصول سرد سال بهترین تامین کننده انرژی غذایی بدن برای انجام فعالیت های روزانه می باشد.
  • گز سوهان پروبیوتیک ( نوعی باکتری مفید برای بدن) که نوعی منبع غذایی سالم و فاقد مواد مضر و نگهدارنده بوده و به همین دلیل می توان آن را تا یک سال نیز نگهداری کرد.
  • گز سوهان با روکش شکلاتی که مناسب و باب طبع کودکان و جوانان تولید شده است.
  • گز سوهان کم کالری که حاوی شکر کمی بوده و شیرینی آن کمتر است.
  • گز سوهان آردی که یکی از پر فروش ترین انواع گز بوده و محصولی منحصر به فرد می باشد.

افزون بر موارد فوق تولید کنندگان می توانند با افزایش یا کاهش برخی ترکیبات و جایگزینی آن با مواد بهتر محصولاتی از گز سوهان را تولید و روانه بازار سازند. به عنوان مثال می توان از گز سوهان پروبیوتیک که اشاره مختصری به آن شد نام برد. این نوع گز با استفاده از خواص باکتری های گروه پروبیوتیک ساخته می شوند و زمانی که توسط فرد مصرف می شوند با هیچ گونه عوارض جانبی همراه نیستند.

به همین دلیل امروزه صنعتی شدن جوامع از یک طرف و بروز مشکلات ناشی از کم تحرکی و چاقی در افراد از جمله مهمترین دلایل استفاده و به کارگیری چنین فن آوری هایی می باشند تا ضمن تامین مواد بدن با هیچ ضرری برای افراد همراه نشوند.

به این ترتیب می توان ضمن ایجاد لحظاتی خوش و ناب برای افراد از جمله صرف چای عصرانه با شیرینی هایی چون گز سوهان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آنها را نیز تامین نمود.

در این راستا بهترین مواد اولیه برای تولید گز اصفهان انتخاب شده و به کمک فن آوری های روز تهیه این محصول صورت می گیرد. امروزه تکنولوژی به کمک این هنر آمده و تولید گز در تعداد زیادی از واحد های صنعتی به شکل کارگاه یا کارخانه با سرعت و دقت بالا و همچنین با بسته بندی بسیار زیبا انجام می گیرد.

هر چه ترکیبات و مواد اولیه ای که به این منظور انتخاب شوند از کیفیت بهتری برخوردار باشند محصول نهایی نیز مشتری پسند خواهد بود و خواهد توانست در بازار های داخلی و خارجی مشتریان ثابتی پیدا نماید.

محصولی که به این ترتیب تهیه شود از آخرین استاندارد های تولید و پروانه بهداشتی برخوردار خواهد بود و اگر چه که قیمت گز اصفهان ممکن است با رعایت این موارد کمی افزایش داشته باشد اما از نظر خریداران و مشتریان محصولی در خور اطمینان است که می تواند به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار گیرد.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

گز کرمانی درجه یک

گز کرمانی درجه یک، میهمان نوروز امسال

گز کرمانی درجه یک، در انواع مختلف برای نوروز امسال و برای پک های هدیه …

دیدگاهتان را بنویسید