گز اصفهان
پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / انواع گز در بازار / برترین انواع گز کدام است؟

برترین انواع گز کدام است؟

برترین انواع گز و شناخت و انتخاب آن، آن هم با ریزه کاری هایی که فقط تولیدکنندگان حرفه ای و سنتی این شیرینی می دانند، کمی سخت و وقتگیر است. برای این که بدانید بهترین مارک گز کدام است با ما همراه باشید.

بهترین نوع گز در بازار کدام است؟

گز و انواع آن از خوشمزه ترین و البته منحصر به فردترین تنقلات و شیرینی های اصیل و سنتی ایرانی است.
طعم و خواص گز که بسیار هم بی نظیر است در واقع به خاطر ترکیبات طبیعی است که در آن به کار رفته است.
انواع گز در بین پرطرفدارترین انواع شیرینی جای گرفته است و خرید این محصول هم کاری دشوار و سخت است.
ما در این مقاله در این مورد صحبت می کنیم و راهنمای شما برای شناخت گز مرغوب و باکیفیت هستیم.
تولید انواع گز به دلیل ریزه کاری هایی که دارد بسیار سخت و وقتگیر است و در نهایت معلوم نیست که تولید نهایی، خوشمزه هم باشد.

عاملی که گز ها را به انواع مختلف تقسیم می کند شکل ظاهری و نحوه بسته بندی و نگهداری آن ها است و کم و یا زیاد شدن بعضی از ترکیبات می تواند در دسته بندی گز موثر باشد.

گز درجه یک با قیمت عمده

برترین انواع گز و تفاوت آن ها

ابتدا به تفاوت از نظر میزان استفاده از مغزها اشاره می کنیم:

در گزهای تولید شده اصیل اصفهان، مغزهای به کار رفته پسته یا بادام و یا مخلوطی از هر دو هستند.
بر اساس میزان درصد مغزهای به کار رفته می توانیم به دسته بندی های ۱۰ درصدی، ۱۸ درصدی، ۲۸ درصدی و ۴۰ درصدی . یا گزهای سفارشی اشاره کنیم.

از نظر نوع و نحوه بسته بندی

اکثر مردم برترین انواع گز را به صورت آردی و گز لقمه می شناسند که خب الیته تفاوت این دو در ترکیبات نیست بلکه فقط در نوع بسته بندی و نگهداری این نوع گزها است که با هم فرق دارند.
مثلاً برای نگهداری گزهای لقمه و برای این که این گزها به هم نچسبند از پوشش نایلونی برای هر یک از آنها استفاده می شود ولی برای گز آردی از پاشیدن آرد لابه لای آن ها استفاده می شود.
گز آردی معمولاً و بیشتر دایره ای شکل است اما گز لقمه به صورت مربع و مستطیل تولید می شود.

انگشت پیچ

گز انگشت پیچ با قاشق خورده می شود و نرم تر از انواع دیگر گز است.
بدون مغز تولید می شود و خوردن آن به دلیل نرمی بیشتر برای افراد سالخورده بسیار ساده تر است. کودکان هم به راحتی می توانند این گز را تناول کرده و لذت ببرند.

برشی

گزهایی که ما معمولاً خریداری می کنیم گز برشی هستند که با کمک دستگاه برش داده می شوند و اگر از هر طرف به آن ها نگاه کنیم مغزهای داخل آن کاملاً قابل رویت هستند.

گزهای برشی اعلاء

انواع گز به لحاظ طعم های مختلف

گز انگبین :

انگبین شهدی سفید رنگ است و عامل اصلی خوشمزگی و طعم منحصر به فرد برترین انواع گز است. امروزه دیگر به جای این ماده سحر انگیز از گلوکر، قند و شکر استفاده می کنند. گزهای انگبینی بسیار قیمت بالا و با طعم متفاوت و خوشمزه تر دارند.

گز های شکلاتی:

یکی از تولیدات تازه و جدید در کارخانجات تولید گز، گز شکلاتی است که روی آن با لایه ای از شکلات پوشانده می وشد و خواص گز را افزایش میدهد و نگهداری و میزان ماندگاری گز را بالا می برد.

گز بدون مغز:

این گزها خیلی شبیه گزهای آردی هستند و بسته بندی و شکل آن ها بدون فرم و فاقد هر گونه مغز است.

گزهای لقمه نرم :

یکی از انواع گز است که رطوبت بالایی دارد و بسیار نرم بوده و حالت کشسانی دارد و به مرور زمان هم دچار سفتی می شود و شاید غیر قابل خوردن هم بشود.

گز های شکن دار :

یکی از برترین انواع گز اصفهان که اصیل هم هست و با کمترین میزان رطوبت و خشک و شکننده است اما در دهان آب می شود، گز شکن دار است. این گز به صورت آردی تهیه می شود.

سوهان گزی :

یکی از تولیدات بسیار خوشمزه که ترکیب گز و سوهان است و بین این دو شیرینی پیوند ایجاد کرده است سوهان گزی است. به صورت لقمه ای و با پوششی از سوهان که داخل آن از گز استفاده شده است تولید شده و هنگام خوردن طعمی بینابین هم دارد.

گز پروبیوتیک و گز رژیمی :

گزهای پروبیوتیک و رژیمی گزهای سنتی نیستند و دستاورد و محصولاتی جدیدی در صنعت تولید گز به شمار می روند.
گزهای پروبیوتیک برای افرادی که مشکل گوارشی دارند مناسب است.
گزهای رژیمی هم برای افرادی که دیابت دارند مناسب هستند.
با معرفی گزهای رژیمی و پروبیوتیک در نهایت امیدواریم که مصرف گز برای هیچکس ممنوعیت نداشته باشد.
نکته مهم این است که نحوه بسته بندی و فروش انواع گز در قیمت نهای یگز هم موثر است. بسته بندی های سفارشی در کاورهای چوبی و بسیار زیبا و شکیل برای شرکت ها و ادارات و ارگان ها تولید می شود.

بسته بندی های ویژه هم که برای هدیه دادن و کادو مناسب هستند و یا بسته بندی های معمولی و حتی فله ای را می توانیم اشاره کنیم.

گزهای پروبیوتیک

گز آردی، برترین انواع گز

گزهای آردی در نحوه بسته بندی و برش با نمونه های مشابه گزهای قالبی تفاوت دارد.
برای این که این گز تازه بماند آن را در فراوان می غلتانند. ویژگی دیگر برترین انواع گز در این است که به دندان نمی چسبد و قابلیت نگهداری بالایی هم دارد.
ما در این مقاله تلاش کردیم که شما را با نمونه های مختلف گز در بازار آشنا کنیم. این ذائقه و سلیقه شماست که می توانید بهترین نوع گز را انتخاب و خریداری کنید.
و نکته پایانی این که برای خرید بهترین گز اعلاء با بسته بندی و ترکیبات مختلف، از سایت گز آرتای اصفهان به صورت آنلاین و اینرنتی دیدن و اقدام کنید و در سریع زمان ممکن محصول خریداری شده را دریافت کنید.

خرید از آرتا هم بی واسطه است و هم با کمترین قیمت امکان خرید بهترین و برترین انواع گز را برای شما فراهم کرده است به این ترتیب، خریدی دلپذیر را تجربه خواهید کرد. 
صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت و خرید گز آردی

قیمت و خرید گز، طرز تهیه گز آردی

قیمت و خرید گز آردی که از سوغات های محبوب و معروف ایرانی است به …

دیدگاهتان را بنویسید