گز اصفهان
سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / قیمت گز / خرید گز اعلاء|لیست قیمت گز آردی اصفهان به روز شد

خرید گز اعلاء|لیست قیمت گز آردی اصفهان به روز شد

خرید گز اعلاء اصفهان با امکان اطلاع از لیست قیمت ها به مراتب ساده تر خواهد بود و در حال حاضر این امکان را با تهیه لیست قیمت گز آردی اصفهان به روز شده در اختیار حریداران قرار میدهیم. یکی از رایج ترین شیوه های اعلام نرخ ها و خرید انواع گز اصفهان، به صورت آنلاین و اینترنتی در دسترس همگان است.

از خرید گز اعلاء چه میدانیم؟ نام گز از کجا آمده؟

اینطور که در مکتوبات تاریخ آمده است و ما از آن اطلاع داریم، در کوهپایه‌های زاگرس پشه‌ای خاص شیره درخت گون که همان کتیرا است را می خورد و قند آن را به گزانگبین تبدیل می‌کند.
این شیره بر روی گیاه باقی می‌ماند و در فصل تابستان و اواسط شهریور، دامداران و چوپانان محلی آن را به روشی خاص و با لوازم مخصوصی به اصطلاح آنرا می‌زنند تا گز انگبین از آن تولید شود.
به دلیل برداشت زیاد، غیر اصولی و همچنین به دلیل کثرت آفت های طبیعی در منطقه، پشه‌هایی که این کار را انجام می‌دادند از بین رفتند و تا کنون نیز دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نتوانسته‌اند این پشه را تکثیر و از نابودی این گونه ارزشمند جلوگیری نمایند.

طبق آخرین اطلاعات اعلام شده از طرف مراکز رسمی، در حال حاضر سالانه به اندازه محدودی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم گز انگبین تولید می‌شود که قسمتی از آن به اصفهان و بخشی دیگر در عطاری‌ها برای فروش باقی می‌ماند، همچنین قسمت کوچکی از گز انگبین توسط قنادی ها که مشتری‌های خاص دارند خریداری و استفاده میگردد.

 

خرید آنلاین گز اصفهان

 

آیا تکنولوژی تولید گز وارداتی وجود دارد؟

همه ساله و در اواخر تابستان کتیرا، محصول درخت گون آماده برداشت است. جهت تولید گزانگبین، و بطور سنتی، پوست دباغی شده گوسفند را زیر درخت گون پهن می‌کنند و با چوبهای گرز مانند به تنه درخت ضربه وارد میکنند. دانه‌های ریز با شکل ظاهری ارزن  مانند، از بدنه درخت جدا و روی این پوست ها ریخته می شود.
عمل جمع آوری گز انگبین ممکن است در طول سال بارها صورت گیرد ولی محصول بدست آمده در دفعات بیشتر نا مرغوب‌تر و فرایند تولید گز از آنها مقرون به صرفه نمی باشد.
لازم به توضیح است که تولید گز در اصفهان به دو روش تولید سنتی و تولید صنعتی انجام می‌شود بطوریکه در حال حاضر کارگاه های تولید گز به صورت کارگاهی و سنتی تحت پوشش مراکز بهداشت و اتحادیه‌ ذیربط به تولید انواع گز مشغول هستند.

در زمینه تولید انواع گز در اصفهان تفاوتی در کیفیت گز سنتی و صنعتی به دلیل ماهیت و کیفیت مواد اولیه تولید گز وجود ندارد، فقط در تولید گز به روش صنعتی مسؤولان فنی که نمایندگان دولتی محسوب می‌شوند بر تولید گز نظارت می‌کنند که همین حضور دلیل رعایت ترکیبات کامل و کیفیت دقیق تر گز در اصفهان شده است.
به این ترتیب روش‌های اصلی تولید گز همان روش‌های سنتی بعلاوه استفاده از نوآوری و ابتکار افراد دخیل در تولید گز است، به همین علت این سنت گزسازی در اصفهان رشد کرده و تکنولوژی وارداتی در تولید گز نداریم و فقط در بسته بندی تولیدات گز صنعتی از دستگاه‌های مدرن و بومی شده، انواع گز تولید و بسته بندی می‌شود.

 

قیمت خرید گز اعلاء فله

 

تاثیر کاهش مسافرتها بر روی فروش و صادرات گز

گز یکی از مهمترین به لحاظ اقتصادی و بهترین از نظر مقایسه با دیگر محصولات تولیدی در شهر اصفهان و شیرین ترین سوغاتی‌ اصفهان است که تمام مسافران بدون استثناء در سفر به این شهر، در تمام ایام سال بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند از این سوغاتی خوش طعم بهره‌مند شوند.

همیشگی و تکراری نشدن این محصول و افزودن شدن به دامنه نوآوری در تولید آن از ویژگی‌های مهم گز اصفهان است.
در خصوص صادرات این سوغات خوشمزه اصفهان همین بس که انواع تولیدات گز بصورت مستقیم توسط شرکت های فعال در زمینه صادرات، به کشورهای عربی و اروپایی بخصوص آلمان و فرانسه انجام می‌شود.

متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دلار، آمار مسافرت‌های خارج از کشور کم شده و یکی از هدیه‌هایی که مردم معمولاً از ایران یا اصفهان برای دوستان و اقوام خود به خارج می‌بردند، از دیر باز گز بوده است ولی کاهش مسافرت ها بر روی فروش و صادرات غیر مستقیم گز نیز تأثیر منفی داشته است.

 

خرید گز اعلای آردی آرتا

 

خرید گز اعلاء و یادگاری شیرین از مسافرت به نصف جهان

از سی‌و‌ سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان‌، تخت فولاد، منارجنبان و چهل‌ستون، لهجه زیبای اصفهان که بگذریم، در نصف جهان آثار و هنرهای بسیاری دارد که می تواند به جهان ارایه کند. از آن جمله می‌توان از سوغات شیرین و بی همتای آن، یعنی گز و پولکی نام برد.

مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از شیرینی و طعم به یاد ماندنی گز اصفهان خاطره‌های شیرین دارند.
منطقه اصفهان، با یکی از تنقلات شیرین، معروف و سنتی ایران و هم‌چنین یکی از معروفترین سوغات اصفهان، یعنی گز که در انواع مختلف و متنوع آردی و لقمه‌ای شامل پسته‌ای، بادامی و شکلاتی که در کارگاه‌های سنتی و صنعتی تولید می‌شود در جهان شناخته شده است.

در حال حاضر چیزی به نام گزانگبین وجود خارجی ندارد و هر کسی که ادعای استفاده از گزانگبین در تولید گز دارد به جرأت می‌توان گفت قلب واقعیت می کند،
چون گزانگبین وجود ندارد اما برخی از تولیدکنندگان در تولید گز، از گز علفی استفاده می‌کنند که از درخت بلوط تهیه می‌شود و در سنندج و کوهپایه‌های زاگرس وجود دارد.

برخی دیگر هم از ترنجبین در تولید گز استفاده می کنند که خاستگاه آن در خراسان و به خصوص خراسان جنوبی است. در اصفهان و در مجموع ۱۰۰ کیلو گز انگبین ممکن است وجود داشته باشد که تنها چند برند معروف تولید گز از آنها استفاده می‌‌کنند که آن نیز مربوط به مشتری‌های خاص و بصورت کاملا سفارشی است.

 

خرید و فروش گز اعلاء

 

چرا دستور ساخت گز تغییر نداشته است؟

طبق نوشته های مورخین و در اسناد موجود ، حدود سال ۱۳۳۰ هجری شمسی تولید سنتی گز تا حدودی دستخوش تغییرات و دگرگونی شد و در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی و با اوج گرفتن استفاده از ماشین آلات در تولید انبوه گز، دستگاه هم‌زن برقی به این صنعت راه پیدا کرد.

پس از آن و در پی فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی در تولید گز، دستگاه‌های برش گز و بسته‌بندی و دو سر پیچ به سیستم قبل اضافه و تولید گز از روش کاملاً سنتی به روش نیمه مکانیزه تبدیل گردید ولی هنوز جایگزین فیزیکی برای پارامترهای مهم در گزسازی و ترد بودن، درجه حرارت، فرمولاسیون، افزودنی‌ها و … تعریف نشده است.

استفاده از این فرایند همچنان به صورت تجربی با آن برخورد می‌گردد و از آن زمان تا کنون هیچگونه تغییر خاصی در ماشین‌آلات گزسازی دیده نشده است.

گز اصفهان همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران بوده و کیفیت و کمیت انواع تولیدات گز توسط برندهای معروف بسیار عالی است و بهداشت به صورت کامل و تحت نظارت مستقیم عوامل و ارگان های ذیربط در آنها رعایت می‌شود.

نکته مهم و ضروری در مورد خرید گز اعلاء اینکه مردم به اشتباه گز خوب را از روی سفیدی آن می‌شناسند اما خریداران باید به ترکیبات و مشخصه فنی گز که بر روی پشت جعبه وجود دارد توجه کنند.

 

خرید گز اعلاء آرتا

 

قیمت خرید انواع گز اعلاء اصفهان

انواع گز برای آشنائی

  • گز آردی
  • گز لقمه‌ای
  • سوهان گزی
  • گز شکلاتی
  • گز کم‌کالری
  • گز پروبیوتیک
  • گز خرمایی
  • گز بدون قند
  • گز انگبینی

بهترین گزهای موجود در بازار اصفهان

  • گز کرمانی
  • گز نیکومنش 
  • گز مظفری
  • گز سلامتیان
  • گز و شیرینی آریا

در خال حاضر قیمت خرید گز اعلاء آردی و دیگر انواع گز اصفهان را می توانید بدون واسطه و با کمترین زمان با یک تماس تلفنی دریافت کنید.

 

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

خرید گز مخلوط اصفهان

سوغاتی محبوب ایرانیان گز مخلوط اصفهان

گز مخلوط اصفهان همواره یکی از محبوبترین سوغاتی های این شهر بوده است که با …

دیدگاهتان را بنویسید