گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
خانه / سوهان گزی / خواص سوهان گزی این شیرینی بی نظیر

خواص سوهان گزی این شیرینی بی نظیر

خواص سوهان گزی چیست؟ این شیرینی بی نظیر چگونه تولید می شود و مواد اولیه آن کدام است؟ شرکت آرتا با تولید سوهان گز درجه یک و توزیع در سراسر کشور با کلیه شرکت ها و بازاریان و خریداران عمده همکاری می کند.
در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در خصوص این شیرینی خوش طعم ارائه می کنیم.

سوهان گزی را بهتر بشناسیم

از شنیدن نام سوهان گزی یاد چه چیزی می افتید؟ وقتی که نام سوهان گز را می شنویم به یاد دو شیرینی می افتیم که هر دوی آن ها در سالیان سال محبوب و پرطرفدار بوده اند.
کسانی که تابحالخوردن سوهان گزی را امتحان کرده اند هم از خواص سوهان گزی و هم از طعم آن ابراز رضایت کرده اند. استقبال از این محصول نشانه این است که این شیرینی مورد پسند عموم قرار گرفته است.
سوهان گزی یکی شیرینی جدید به حساب می آید که تنها چند سال از تولید و عرضه آن به بازار می گذرد. سوهان گزی بیشتر در اصفهان و قم تهیه و تولید شده و در شهرهای دیگر پخش می شود.
بسیاری از شهرهای ایران مانند کرمان و استان جهار محال و بختیاری، پخت سوهان در آن ها صورت می گیرد. این نوع از سوهان و یا اصولاً سوهان را به روش هاس سنتی و دستی تهیه می کردند که به مرور زمان، کارگاه ها و کارخانجات برای پخت این نوع شیرینی گسترش بیشتری یافتند.
فرآیند تهیه سوهان اصلاً پیچیده نیست و از روش های مختلفی برای تولید این محصول استفاده می شود.
شیوه معمول در تولید سوهان گزی به این روش است که سوهان و گز را به صورت جداگانه پخت می کنند و بعد سوهان را به وسیله وردنه تخت می کنند و لایه ای از گز را روی آن قرار میدهند.
بسته به دلخواه و نوع این محصول، به این مخلوط پسته و دیگر مغزها را اضافه کرده و برش میدهند. در ادامه به خواص سوهان گزی می پردازیم.

خواص سوهان گزی آرتا

خواص سوهان گزی و نکات جالب این محصول

خواص سوهان گزی برمیگردد به دو محصولی که در تولید آن نقش مهمی دارند. سوهان گزی دارای موادی مغذی چون جوانه گندم، عسل، کره، گز، تخم مرغ و زعفران است.
این شیرینی خوش طعم دارای خواص بسیاری است که این خواص عبارتند از: تامین ویتامین B و E، آرامش بخش است و برای جلوگیری از بی حالی و احساس خستگی و تقویت عضله ها مفید است.
سوهان گزی به صورت کیلویی و فله عرضه میشد که البته برای این محصول هم بسته بندی های خاص درخور توجه در نظر گرفته شده است که نمونه ای از بهترین سوهان گزی با خواص عالی را می توانید در محصولات شرکت آرتا تجربه کنید.
خواص سوهان گزی و رعایت بهداشت در تولید این محصول بسیار مورد توجه تولید کننده است و در بسته های بسیار مناسب در بازار عرضه می شود.

نکاتی که در بسته بندی مهم هستند عبارتند از:
سوهان گزی باید در کاغذ‌های مومی باشد
درب قوطی سوهان نباید فشاری باشد
بسته بندی باید طوری باشد که هوا به بر سوهان نفوذ نکند.
مشخصات و مجوزهای تولید کننده باید بر روی بسته بندی نوشته شده باشد.

قیمت سوهان گزی

انواع سوهان گزی در بازار

می توان گفت که سوهان گزی هم مانند گز و سوهان دارای تنوع بسیار زیاد است و با طعم های مختلف تولید می شود.
یکی دیگر از مواردی که موجب تنوع انواع گز میشود نوع برش است که در سه نوع گز لقمه ای، گز آردی و یا گز سکه ای تهیه و تولید میشود.
حتی نوع گز مصرفی و میزان درصد به کار رفته در تولید آن هم موجب تنوع در تولید شده است و گز سوهان هم یکی دیگر از محصولاتی است که در این مجموعه ها تولید می شوند.
گزهای مغزدار لقمه ای به هر مدلی برش زده می شوند و گز پسته ای و بادامی و یا مخلوطی از هر دوی این ها با درصد های متفاوت، خواص سوهان گزی را بیشتر هم کرده است.
سوهان گزی علاوه بر این که طعمهای مختلف دارد، در بسته بندی های متنوع هم تولید و عرضه می شود از جمله:

  1. سوهان گزی۴ کیلویی فله ای
  2. سوهان گزی پاکتی ۳ کیلویی فله ای
  3. سوهان گزی پاکتی یک کیلویی فله ای
  4. سوهان گزی پاکتی نیم کیلویی فله ای
  5. سوهان گزی پاکتی ۸۰۰ گرمی فله ای
  6. سوهان گزی پاکتی ۷۰۰ گرمی فله ای
  7. سوهان گزی های کادویی ۲۵۰ گرمی
گز سوهانی در چندین و چند مدل تهیه شده و از نظر طعم و نوع و مدل بسته بندی در واحد های تولیدی گز اصفهان و بلداجی با درجه های کیفی بالا و پایینی عرضه می شوند.

خرید سوهان گزی

فروش سوهان گز با قیمت ارزان

قیمت یکی از مواردی است که خریدار چه در سطح عمده و یا جزئی به آن توجه بسیاری دارد. قیمت های مناسب انواع سوهان گزی فله در بازار کشور موجب می شود که بتوانید این محصول را با درجه های کیفی بالا و پایین تهیه کنید.
در مرکز فروش آرتا می توانید به سادگی انواع گز، سوهان و سوهان گزی را ثبت سفارش کنید و با توجه به نیاز و بازار فروش منطقه خود می توانید محصولات مورد نیاز را با کمترین قیمت خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی آرتا بهترین ها را به شما معرفی می کند و نازلترین قیمت ها را به شما پیشنهاد می کند.
انواع سوهان گزی با طعم های مختلف در این مرکز فروش یافت شده که قابلیت تولید و عرضه آن در سراسر کشور وجود دارد.

دقت کنید که :

حتماً در هنگام خرید شیرینی جات دقت کنید که تا جایی که ممکن است از بهترین انواع گز و سوهان گزی استفاده کنید. خواص سوهان گزی و انواع گز و پولکی که به شما معرفی می شود می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای شیرینی های فرآوری شده باشد.
در فروشگاه اینترنتی آرتا گز به دقت محصولات مورد نیاز شما بررسی و عرضه می شوند و در این میان به سلامت و بهداشت تولیدات و استفاده از بهترین مواد اولیه دقت بسیار زیادی می شود.
گرچه سوهان گزی و انواع دیگر سوهان را در ایام قدیم با روش‌های دستی تهیه می‌کردند اما امروزه کارگاه‌ها و کارخانه هایی برای پخت این نوع شیرینی وجود دارند که با دستگاه و قالب‌های مختلف به پخت انواع سوهان می‌پردازند و در این میان به کیفیت محصولات دقت بیشتری می شود.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

سوهان گزی مخصوص کره ای

خرید و قیمت سوهان گزی مخصوص کره ای

سوهان گزی مخصوص کره ای یک ترکیب نوآورانه و خوشمزه از دو شیرینی سنتی ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید