گز اصفهان
جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / انواع گز در بازار / قیمت و خرید گز ۲۸ درصد مغز پسته

قیمت و خرید گز ۲۸ درصد مغز پسته

قیمت و خرید گز با کیفیت و فاقد مواد نگهدارنده غیر بهداشتی برای هر مصرف کننده ای مهم است و تولید گز ۲۸ درصد مغز پسته در راستای این نیاز بازار صورت گرفته است.

قیمت و خرید گز ۲۸ درصد مغز پسته

اگر یک کیلو گز را برای مقایسه در نظر بگیریم، بیست و هشت درصد آن یعنی ۲۸۰ گرم مغز پسته. این بدان معنی است که در تولید گز ۲۸درصد باید حداقل ۲۸۰ گرم مغز پسته بکار رفته باشد.
با قیمت های فعلی مغزا می توان به این نکته رسید که اعلام قیمت برای هر بسته یک کیلیوئی نمیتواند بی راه باشد. بنا بر این بسته بندی مناسب، قیمت مواد اولیه دیگر مورد استفاده در تولید گز مانند شکر، گلای، گزانگبین و سفیده تخم مرغ باید به قیمت افزوده شود.
ما اعتقاد داریم، استفاده کنندگان بدنبال خرید گز با کیفیت و فاقد مواد نگهدارنده غیر بهداشتی در تولید هستند و برای این محصول حاضر به پرداخت قیمت مناسب هم هستند.
بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید در تولید گز ۲۸ درصد تمام قواعد و قوانین تولید را در بالاترین سطح، مانند تمام تولیدات دیگرمان پایبند باشیم.

قیمت خرید انواع گز

چرا خوردن گز بی ضرر است؟

گز یکی از فراورده های سنتی ایران و اصیل اصفهان است. در تولید گز از هیچ نوع مواد و افزودنیهای غیر طبیعی استفاده نمی شود و تنها افزودنی سنتی و معروف این محصول، صمغ طبیعی به نام گزنگبین می باشد.
به علت کاهش چشمگیر این محصول درسالهای اخیر، افزودنیهای مشابه مثل ترنجبین و شیر خشت جایگزین آن شده است ولی هنوز هم تولید گز با گزانگبین علیرغم نایاب بودن و قیمت بسیار بالای آن بصورت سفارشی و برای خریداران خاص تر تولید میگردد.
گز از نظر زمانی، طولانی ترین پروسه تولید را که حدود ۸ ساعت است دارد و سرشار از منابع پروتئینی است.  همچنین با افزودن میزان قابل توجهی مغزهای مفید و مغزی مثل پسته و بادام سرشار از مواد آلی، ویتامین ها و مواد معدنی است.
قیمت و خرید گز اصیل را با این مجموعه تجربه کنید.

با خوردن گز چقدر کالری وارد بدنمان می شود؟

گز دارای مغز پسته یا مغز بادام و یا مخلوطی از هر دو این شیرینی را از نظر میزان کالری و انرژی بسیار مقوی کرده است. از نظر میزان کالری، تفاوت چندانی میان هر تکه از گز حاوی مغز بادام یا مغز پسته  وجود ندارد. همچنین از نظر کالری، گزی که داخل آرد باشد (گز آردی) با گزی که در بسته‌ بندی جداگانه (گز لقمه ای) باشد نیز تفاوت چندانی ندارند.
اما وجود مغز و مقدار آن در گزهای مختلف، متفاوت است و کیفیت ها نیز تحت تاثیر مواد اولیه و استاد کار پخت و تولید گز میتواند متفاوت باشد. به همان میزان که تغییر درصد مغزها در قیمت انواع گز موثر است، در مقدار کالری موجود نیز تفاوت ایجاد می‌کند. طبق آزمایشات مختلف روی انواع گز ها بطور متوسط خوردن یکعدد گز لقمه ای خوشمزه با مغز پسته میتواند حدود ۳۸ کیلو کالری در بدن شما انرژی ذخیره نماید.

 

فروش ارزانترین گز اصفهان

 

خواص و مضرات گز در یک نگاه کلی

گز میتواند نقش موثری در افزایش انرژی بدن و تقویت عمومی بدن داشته باشد. طبق نظر برخی پزشکان، گز میتواند هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد
و کم‌خونی را هم برطرف می‌کند.
به گفته آنان گز تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد؛ همچنین این شیرینی بخاطر وجود پروتئین بسیار و مغز های موجود در آن بینایی و قوای جنسی را هم تقویت می‌کند.
ظاهرا این این شیرینی اضطراب و استرس را نیز میتواند کاهش ‌دهد و برای زنان باردار نیز بسیار مفید است، اما به هرحال مانند بقیه خوراکی ها در مصرف آن حتما باید جانب احتیاط و اعتدال را رعایت کرد و نباید با دیدن گز، دست و پای خود را گم کرد.
با تمام این مزایای دوست داشتنی و غافلگیر کننده، به هیچ وجه نباید در مصرف گز زیاده‌ روی شود. استعلام قیمت و خرید گز از این مجموعه ساده و سریع است.

قیمت و خرید گز از بهترین نمونه های این محصول

از جمله بهترین نمونه های تولیدی گز ؛ گز مخصوص عسلی، گز سفارشی پسته، گز مخصوص بادام، گز مخصوص انگبین، گز مخصوص گیاهی؛ گز مخصوص رژیمی، گز مخصوص لقمه ای و گز ۲۸ درصد مغز پسته است.
میگویند گز در ابتدا از حلوا چوبه ساخته شد. به این شکل که حلوا چوبه به مرور زمان گسترش یافت و تاثیر نوآوری و ابتکار آنرا به گز تبدیل کرد. در اواخر تابستان در شهر خوانسار و برخی نواحی چهارمحال و بختیاری، حشره کوچکی مانند زنبور که از گلها تغذیه می کند؛ این حشره نیز روی ساقه های درخت گز انگبین می نشست و شهد میساخت که مردم این شهدها را جمع آوری می کردند و در گز می ریختند.
استعلام قیمت و خرید گز و انواع گز لقمه ای، آردی، سکه ای ، انگشت پیچ و بسیاری نمونه ای دیگر را در فروشگاه آرتا میتوانید بیابید.

 

فروش بهترین نوع گز آردی

 

چرا گز ۲۸ درصد اینقدر خوشمزه است؟

بنظر ما ۲۸ درصد مغز برای اینکه گز را تبدیل به یکی از بهترین و مناسبترین در صدها برای استفاده کرده است بی دلیل نیست. درصد متناسب، طعم واقعی گز را از بین نمی برد و شما با تناول گز ۲۸ درصد در کنار چای داغ، طعم واقعی گز را در دهان احساس میکنید نه طعم مغز پسته را.
میزان رطوبت و آب آزاد در گز نیز در زمان استفاده می تواند بسیار اثرگذار باشد. به این ترتیب که نرمی و لطافت، بدون اینکه چسبندگی بیخود داشته باشد، میتواند در زمان مصرف حس تازگی و مزه کامل را به مصرف کننده القا نماید.
بوی مطبوع گز هم از عواملی است که قبل از مصرف تمام مقاومت مصرف کننده را در هم  میشکند و با تمام سلول ها به سمت ظرف گز حمله ور میشود. بنظر کارشناسان نصف اشتها از طریق بویائی منتقل میشود که به حق هم درست گفته اند.

غنی سازی گز به چه معناست؟

انواع گز لقمه ای و آردی که ترکیبات آن حاوی انگبین باشد، ارزش غذایی چند برابری نسبت به گز معمولی دارد. شهد انگبین یا گز انگبین عصاره درختچه‌ای به همین نام در خوانسار اصفهان بوده و در واقع نام گز هم اقتباس گرفته از این ماده است و هدف از فرایند غنی‌سازی، رساندن انواع مغزها به اندازه کافی که آنرا درصد میگویند به گز، بدون تأثیرات ناخواسته روی ویژگی‌های آن است.
این مسئله ساده به نظر می‌رسد ولی یافتن نقطه صحیح فراوری در زنجیره تولید برای چنین عملیاتی نیاز به ملاحظات دقیق و تست و خطای بسیار همراه با ضررهای بسیار داشته است.
بسته به تکنولژی فراوری گز، روش‌های متفاوت غنی سازی ازجمله، مخلوط کردن مغزها با گز، حل کردن ریز مغذی ها در آب، روکش کردن و روشهای نوظهور دیگر پدید آمده است که ساده‌ترین راه برای افزودن یک ریزمغذی مانند پسته به گز روش مخلوط کردن است.

 

قیمت خرید اینترنتی انواع گز

قیمت و خرید گز بیدمشک، نوظهور اما ماندنی

بیدمشک درخت یا درختچه‌ ای زینتی است؛ که دارای گل‌های زرد کمرنگ می باشد و ارتفاع درخت آن معمولا به ۹ متر می‌رسد. از نژاد درخت بید است ولی اندازه آن کمی کوچکتر است.
سنبله‌های بید مشک دارای اسانس‌های معطری هستند و خاستگاه و محل رویش گل‌های این گیاه در شمال ایران، اصفهان، کرمان و شیراز می‌باشد. گل‌های این درختچه که اواخر زمستان تا اوایل بهار می‌شکفد عطر و بوی خاصی دارد.
از قدیم خلال بادام را با گل بید مشک مخلوط کرده و بهمدت چند روز نگهداری می‌کردند تا خلال بادام عطر و بوی گل بید مشک را به خود جذب کند. برای تولید گز بید مشکی از خلال‌های معطر به بید مشک استفاده می‌کنند.
خواص اصلی بیدمشک علاوه بر بوی بسیار خوشآیند آن، تقویت‌ کننده و حاوی ترکیباتی است که باعث می‌شود آرام‌ بخش و خواب‌ آور باشد.

آیا سوغات اصفهان فقط گز است؟

صحبت کردن از سوغاتی‌های نصف جهان زیبا و دوست‌داشتنیِ خودمان کار ساده‌ای نیست. از شیرینی‌های خوشمزه بگیرید تا انواع صنایع دستی در فروشگاه‌ های اصفهان انتظارتان را می‌کشند تا در گوشه چمدانتان جا خوش کنند.
لیست سوغاتی های اصفهان طومار بلندبالایی است که اگر قبل از سفر با آنها آشنا باشید در حین خرید کردن، گیج و سردرگم نمی‌شوید. چون همان‌ طور که گفتیم، گزینه‌های پیش رویتان زیادتر از آن است که در لحظه خرید، بتوانید تصمیم درست را برای انتخاب بگیرید. اگر از دسته افرادی هستید که اصفهان را فقط با گز معروفش می‌شناسند باید از شما بخواهیم به معلومات اصفهان‌ شناسی خودتان اضافه کنید. نکته قابل‌ ملاحظه‌ای که درباره اصفهانی‌ها وجود دارد، این است که خودشان هم به اندازه هموطنان دیگر و گردشگران خارجی به خرید سوغات اصفهان برای پذیرایی و مصرف علاقه دارند.
قیمت و خرید گز اصفهان را یکجا از صنایع غذایی آرتا دریافت کنید.

سوهان تازه و گز اصفهان

 

نبات و پولکی، دوستان قدیمی و همنشین جدید

نبات در همه جای ایران وجود دارد و علاقه و خصلت ایرانی‌ها در شیرین‌ کام کردن خود و مهمانهایشان در همه جای کشور دیده می‌شود اما نبات‌های اصفهانی با انواع طعم‌های لیمویی، دارچینی، نعنایی، زنجبیلی و… ، طعم و مزه درجه یکی دارند.
به همین خاطر می‌توانند به عنوان یک سوغاتی عالی با شما راهی خانه شوند. اما از نبات که بگذریم به پولکی دوست‌ داشتنی می‌رسیم. پولکی دیگر فقط و فقط مخصوص اصفهان است و البته در لیست سوغاتی های اصفهان هم جایگاه ویژه و مهمی دارد.
پولکی یا همان آب‌ نبات‌های شفاف و رنگیِ نازک، برای نوش‌جان کردن در کنار چای و دمنوش‌های مختلف بسیار مناسب هستند. می‌دانستید که پولکی‌ها از مواد باقیمانده در تولید نبات تولید می‌شوند؟
انواع پولکی هم در طعم‌های مختلفی مانند نارگیلی، لیموعمانی، کاکائویی، زنجبیلی و عسلی تهیه می‌شودکه جایگاه بسیار ویژه ای در چمدان گردشگران به خود اختصاص داده است.

شیرینی ‌کرکی و سوهان اصفهان

شیرینی کرکی و سوهان هم در میان گزینه‌های مربوط به سوغات خوراکی اصفهان حسابی جلوه‌ گری می‌کنند. باید قبول کرد که فقط گز اصفهان نیست که دل گردشگران را در این شهر می‌رباید. بلکه شیرینی‌های مختلفی وجود دارد که با امتحان کردن آنها طرفدارشان می‌شوید و البته چند بسته هم برای نزدیکان و آشنایان خریداری می‌کنید.
چند نوع آرد مثل آرد برنج، گندم و نخودچی با هم ترکیب می‌شوند تا در کنار روغن، هِل و پودر پسته، شیرینی کرکی خوشمزه تهیه شود. اگر در پخت کرکی از روغن حیوانی استفاده شده باشد که دیگر نور علی نور خواهد بود.
اما اگر به دنبال شیرینی‌های صد در صد اصفهانی هستید به جای سوهان عادی که زیر سایه قمی‌های عزیز قرار دارند، بهتر است به سراغ سوهان عسلی بروید. سوهان عسلی اصفهان در کنار یک نوشیدنی، تیم برنده‌ای را تشکیل می‌دهد که از قند و شکلات‌های معمولی با اختلاف فاحش پیشی می‌گیرد.

 

خرید سوهان

 

عسل و جوز قندی، تا نخوری ندانی

جای تعجب نیست که شهری به شیرینی اصفهان، سوغاتی به خوشمزگی عسل هم برایتان در آستین داشته باشد. عسل فریدونشهر اصفهان معروف است و پرورش زنبور و تولید عسل در فریدونشهر بسیار حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
گونه‌های متنوعی از این خوراکی خوشمزه هم در فریدونشهر تولید می‌شود؛ مانند عسل گون. اگر گذرتان به اصفهان افتاد حتما سراغ عسل فریدونشهر را بگیرید. این عسل هم سوغات خوبی است و هم برای مصارف شخصی‌تان در بازگشت به ولایت خودی، مطلوب خواهد بود.
جوز قندی هم یکی دیگر از شیرینی های اصفهان است که طعم خوبی دارد و البته کمی گران است. این شیرینی محلی از نوعی هلوی مخصوص به نام آلگ تهیه می‌شود. میوه‌های دیگری مانند انجیر هم برای درست کردن جوز به کار می‌روند. خرید جوز، فکر خوبی است و می‌توانید آن را در بازگشت به خانه به دوستان و اقوام هدیه بدهید.

 

ارزانترین قیمت گز اصفهان

 

قیمت و خرید گز سوغات اصفهان

مراکز خرید متعددی در اصفهان وجود دارد. مراکز مدرن و امروزی هم در شهر فراوان است. اما قدیمی‌ترها برای خرید سوغات مناسب‌تر هستند. اصفهان، دنیایی از فرصت‌های گردشگری است. دیدن آن برای هر کس که به یک سفر پر از خاطره و متنوع علاقه دارد به شدت توصیه می‌شود.
در کنار قدیمی تر های اصفهان، هستند شرکت ها و تولید کنندگانی که گوی سبقت را از قدیمی ها ربوده اند و دیگر کسی به گرد پایشان نمیرسد. کیفیت و مواد اولیه در حد اعلا، انواع تولیدات، نوآوری و ابتکار، تجهیزات مدرن و پرسنل آموزش دیده، اعلام قیمت و خرید گز ۲۸ درصد مغز پسته ای و انواع دیگر محصولات درجه یک و باکیفیت، برگ برنده شرکت هائی چون آرتا است.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت و خرید گز آردی

قیمت و خرید گز، طرز تهیه گز آردی

قیمت و خرید گز آردی که از سوغات های محبوب و معروف ایرانی است به …

دیدگاهتان را بنویسید