گز اصفهان
چهارشنبه , اردیبهشت ۱۲ ۱۴۰۳
خانه / صادرات سوهان گزی درجه یک / معروف ترین سوغات های اصفهان که از نصف جهان صادر می شود

معروف ترین سوغات های اصفهان که از نصف جهان صادر می شود

نصف جهان یک دفتر تاریخی بزرگ با قدمتی چند هزارساله است که معروف ترین سوغات های اصفهان را به جهان صادر می‌کند. علاوه بر انواع شیرینی‌های خوشمزه این شهر میزبان آثار تاریخی و طبیعی بسیار متفاوت هم هست. همچنین صنایع‌دستی اصفهان را می‌توانید به این لیست بلند بالا اضافه کنید.

در این مقاله به تعدادی از بهترین سوغاتی‌های اصفهان از نگاه گردشگران می‌پردازیم و امیدواریم این اطلاعات بتواند هم شناخت بیشتری از این شهر کسب کنید و هم در زمان سفر به نصف جهان امکان خرید خوراکی‌های متفاوت برای سوغات برایتان فراهم شود.

خرید گز آردی اصفهان

۱٫ سوغاتی خوشمزه و مغز دار، گز اصفهان

شاید بتوان گفت که گز یکی از قدیمی‌ترین سوغاتی‌های اصفهان است که قدمتی ۲۵۰ ساله دارد. در زمان صفویان این شیرینی خوشمزه به پادشاهان و مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای دیگر هدیه می‌شده است. ماده اصلی تشکیل‌دهنده گز، گزانگبین است. این گیاه در دامنه‌های کوه رشد می‌کند و در شهرهایی مانند اصفهان و خوانسار رشد می‌کند.

فراموش نکنید که گز اصفهان در انواع مختلفی مانند گز لقمه‌ای، گز سکه‌ای، گز برشی، گز شکلاتی و گز انگشت‌پیچ تولید می‌شود. اگر به دنبال یک سوغات و خوراکی متفاوت هستید، گزهای اصفهان بهترین گزینه هستند.

۲٫ پولکی‌های خوش‌طعم و ترد اصفهان

این موضوع را فراموش نکنید که سوغات‌های اصفهان به گز محدود نمی‌شود، پولکی‌های خوشمزه و ترد در طعم‌های مختلف هم طرفداران بسیاری دارد. این خوراکی درواقع از باقیمانده شیره نبات به دست می‌آید که بافتی بسیار نازک و ترد هم دارد.

همین نازکی و براق و شفاف بودن این شیرینی است که به آن پولکی گفته می‌شود. پولکی در اصفهان در مزه‌ها و طعم‌های مختلف تولید می‌شود. به عبارتی این ورقه‌های نازک با نارگیل، کنجد، زعفران و لیموعمانی ترکیب‌شده و طعم‌های بسیار شگفت‌انگیزی خلق می‌شوند. این شیرینی با چای خورده می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم اگر برای دوستداران چای دنبال معروف ترین سوغات های اصفهان هستید، پولکی بهترین گزینه است.

۳٫ شاخه نبات، یکی از معروف ترین سوغات های اصفهان

نبات که به هم پیوستن بلورهای شکرآب شده تولید و ساخته می‌شود، یکی دیگر از سوغات‌های شیرین اصفهان است. این شیرینی به‌صورت شاخه‌ای، تخته‌ای و یا خرد شده با حالتی چند ضلعی و شیشه‌ای تولید می‌شود.

همچنین نبات دارای طعم‌ها و مزه‌های متنوع است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال سوغاتی مناسب برای خرید از اصفهان هستید، نبات زعفرانی را فراموش نکنید.

قیمت و صادرات گز مغزدار

۴٫ عسل ناب طبیعی فریدون‌شهر

همان‌طور که می‌دانید عسل طبیعی بسیار شفابخش است و برای درمان هر دردی استفاده می‌شود. فریدون‌شهر اصفهان چون دارای کوهستان‌های طبیعی است میزبان زنبورهای عسل هم است. این عسل بکر و خالص را در کمتر شهری می‌توانید پیدا کنید. در ضمن عسل گون زرد ازجمله عسل‌های ناب و طبیعی فریدون‌شهر اصفهان است.

۵٫ سوهان‌عسلی اصفهان با طعم گلاب

یکی دیگر از سوغات‌های مشهور اصفهان، سوهان‌عسلی با طعمی بی‌نظیر است. این خوراکی که ضخامت بیشتری از پولکی دارد با شکر آب‌شده، مغزی جات، کنجد، هل و گلاب ساخته می‌شود. این شیرینی پرمغز بسیار لذیذ است و همراه با چای سرو شده و می‌تواند همواره خاطره اصفهان را برای شما یادآور باشد.

به‌عبارت‌دیگر پیشنهاد می‌کنیم به‌جز سوهان قم با خرید سوهان‌عسلی اصفهان یک طعم متفاوت را تجربه کنید.

۶٫ شیرینی کرکی اصفهان را امتحان کنید

شما در اصفهان و در میان سوغات ‌های معروف اصفهان می‌توانید شیرینی‌های متنوعی را پیدا کنید که بر جذابیت به سفر به این شهر تاریخی می‌افزاید. شیرینی کرکی که از ترکیب چند نوع آرد، روغن، کره محلی و شکر ساخته می‌شود نمونه‌ای دیگر از شیرینی‌های سنتی و از معروف ترین سوغات های اصفهان است.

شیرینی کرکی با پودر پسته تزئین می‌شود و با چای سرو می‌شود. این سوغات و شیرینی تازه و خشک کرکی را می‌توانید در هر زمان استفاده کنید.

صنایع‌دستی در میان معروف‌ ترین سوغات های اصفهان

فراموش نکنید که اصفهان علاوه بر این‌که مشهورترین شیرینی‌های سنتی را به نصف جهان صادر می‌کند، دارای صنایع‌دستی شناخته شده جهانی هم هست. در اینجا فقط به تعدادی از این سوغات‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. فرش‌های دستبافت
  2. پارچه‌های قلمکاری شده
  3. قلم‌زنی‌های بسیار خوش‌نقش‌ونگار
  4. خاتم‌کاری روی چوب
  5. میناکاری
  6. منبت‌کاری
  7. معرق‌کاری
  8. ملیله‌دوزی‌های ظریف
  9. کاشی‌کاری
  10. خوشنویسی و …

باکیفیت ترین سوهان درجه یک

خرید معروف ‌ترین سوغاتی های اصفهان

سوغاتی‌های اصفهان هر یک برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. صنایع‌دستی با نقش و نگار مختلف و شیرینی‌های لذیذ و خوش‌طعم هر یک می‌توانند خاطره سفر به اصفهان را در شما زنده کنند. خوب است بدانید اصفهان با صنایع‌دستی و خوراکی‌های متنوعی که در بازارهای سنتی و مدرن آن عرضه می‌شود همیشه طرفداران جهانی بسیاری دارد.

برای خرید انواع گز اصفهان اگر به این شهر سفر می‌کنید می‌توانید به بازارهای اصفهان مراجعه کنید و در هر زمان دیگری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند وب‌سایت آرتا اقدام به خرید کنید.

جمع‌بندی

سفر به هر شهری زیبایی‌های خاص خودش را دارد و در این میان اصفهان و آثار تاریخی و صنایع‌دستی‌اش به همراه شیرینی‌های سنتی آن همواره گردشگران را سر شوق می‌آورد. در این مطلب به‌صورت خلاصه به سوغاتی‌های اصفهان اشاره کردیم که می‌تواند در زمانی که به این شهر سفر می‌کنید راهنمای خرید بهترین خوراکی‌ها و یا صنایع‌دستی این شهر باشد. شناخت معروف ترین سوغات های اصفهان به شما کمک می کند که بهترین را با قیمت مناسب انتخاب و خریداری کنید.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

سوهان گزی مرغوب صادراتی

سوهان گزی مرغوب صادراتی محصول درجه یک بازار

سوهان گزی مرغوب صادراتی، متشکل از بهترین سوهان و گز اصفهان محصولی درجه یک است …

دیدگاهتان را بنویسید