گز اصفهان
دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / گز آردی اصفهان / قیمت گذاری گز لقمه ای + خرید گز آردی اصفهان

قیمت گذاری گز لقمه ای + خرید گز آردی اصفهان

قیمت گذاری گز لقمه ای به میزان کیفیت مواد اولیه، انگبین مصرفی و وزن محصول می تواند متغیر باشد. خرید بهترین گز آردی اصفهان به عنوان سوغات با قیمت مناسب توصیه می شود.

مجموعه آرتا بهترین انواع گز که یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب عرضه می کند.

تولید گز لقمه ای و آردی که نزد ایرانیان شناخته شده و پرطرفدار است دارای مراحل مختلفی است که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سیاه جاشنی و سفیده د.و مرحله کلی در تولید گز به شمار می روند که البته نقش مهمی هم در ایجاد طعم و کیفیت مطلوب گز دارند.

گز مغز پسته ای

آماده کردن مغز: مرحله اول

مغزهایی مانند پسته و یا بادام درختی در این مرحله از تولید گز انتخاب می شوند. مغزها پاکسازی شده و ضایعات مختلف آن جداسازی می شوند. مثلاً بادام درختی توسط حرارت تازه و ترد شده و از رطوبت محیط جلوگیری می شود.

آب کردن گزانگبین: مرحله دوم

برای این که بتوانند گزانگبین را در گز استفاده کنند بایستی آن را عصاره گیری و سپس صاف کنند. گز انگبینی که به همراه شاخ و برگ به دست آمده با آب در دمای ۷۰ درجه ساتیگراد حل شده و پس از آن عصاه خالص آن جداسازی می شود.

اضافه کردن شکر: مرحله سوم

شکری که آب شده است را به گزانگبین اضافه می کنند. در این مرحله از برای بهبود ماندگاری گز، حداقل میزان آب استفاده می شود تا رطوبت گز کاهش یابد.

اضافه کردن گلوگز: مرحله چهارم

در تولید گز با کیفیت عالی از گلوکز که عامل اصلی کشسانی گز است استفاده می کنند.  میزان استفاده از گلوکز به نسبت شکر به دقت تنظیم می شود.

اضافه کردن عسل: مرحله پنجم

وقتی که عسل به ترکیب سیاه چاشنی اضافه شد، ترکیب آن با گزانگبین و شکر طعم منحصر به فرد گز را را ایجاد می کند. میزان عسل به میزان معقول و حداکثر ۴۲ درصد پسته می تواند باشد. عسل گون، عسل بختیاری و عسل کنار از کوهستان های زاگرس در تولید گز استفاده می شود.

گز درجه یک اصفهان

هم زدن سفیده تخم مرغ در مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ ها با همزن با دور متوسط زده شده تا پف کنند. در این مرحله بهداشت و استریل بودن گز رعایت می شود.

اضافه کردن سفیده به پاتیل گز در مرحله هفتم

در این مرحله سفیده ها به پاتیل گز اضافه و در دمای حد.د ۴۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند. دما در این مرحله کاهش می یابد تا هم از وقوع خطا در گزساری جلوگیری شود و هم سفیده ها به طور کامل بهبود یابند.

اضافه کردن باقیمانده عسل در مرحله هشتم

در ادامه مقداری از باقیمانده عسل را هم به مخلوط گز اضافه می‌کنند. این کار بااحتیاط کامل صورت می‌گیرد تا به طعم گز لطمه‌ای وارد نشود.

اضافه کردن رایحه‌های مختلف در مرحله نهم

در مرحله نهم، برای افزایش و بهبود طعم و عطر گز رایحه‌های مختلفی اضافه می‌کنند. گلاب، هل و زعفران متناسب با نوع گز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اضافه کردن پسته به گز در مرحله دهم( مرحله ای مهم در قیمت گذاری گز لقمه ای)

در این مرحله مغزها به این مخلوط اضافه می‌شود. در این مرحله به‌آرامی مغز پسته و یا بادام را اضافه می‌کنند.

هواخوری و پرداخت در مرحله یازدهم

در این مرحله، گزها را به قطعات کوچک برش می‌دهند تا برای بسته‌بندی آماده شوند.

قیمت گز آردی

به گز فرصت می‌دهند تا رطوبت خود را از دست بدهد، مرحله دوازدهم

گزها در این مرحله برای ۲۴ ساعت در قالب مستطیلی نگهداری می‌شوند تا رطوبت آن‌ها کاهش‌یافته و بهترین کیفیت را به دست بیاورند. در ادامه به روند قیمت گذاری گز هم اشاره می کنیم.

مرحله آخر: بسته‌بندی

در این مرحله گزها با لفاف متالایز بسته‌بندی می‌شوند و حرارتشان کاهش می‌یابد. گزهای فله‌ای در کارتن‌های ۵ کیلویی و گزهای لقمه‌ای در بسته بندی‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ گرمی قرار می‌گیرند.

قیمت‌ گذاری گز لقمه ای به‌روز

حالا که با مراحل تولید گز آشنا شدید خوب است بدانید با توجه به کیفیت مواد اولیه و میزان مغزها و گزانگبین مصرفی است که قیمت‌گذاری انواع گز صورت می‌گیرد. مسلم است گز اصفهان با کیفیت و طعم بی‌نظیر به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

جمع‌بندی قیمت گذاری گز لقمه ای

آشنایی با مراحل تولید گز می‌تواند در انتخاب و خرید گز شما را راهنمایی کند. درواقع اختلاف قیمت این محصول در بازار به دلایلی مانند کیفیت مواد اولیه، میزان انگبین مصرفی و مغزهای به‌کاررفته در هنگام تولید باشد.

البته فراموش نکنید بسته‌بندی هم از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت گز است. پس برای دریافت قیمت انواع گز آردی و لقمه‌ای می‌توانید به وب‌سایت آرتا مراجعه کنید و با انتخاب بهترین نوع گز خریدی ساده و مطمئن را هم تجربه کنید.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت گز حبه ای کرمانی

هنر شیرینی پزی در اصفهان + گز حبه ای کرمانی ویژه

گز حبه ای کرمانی، یکی از هنرهای شاخص شیرینی پزی در اصفهان است. گزهای ویژه …

دیدگاهتان را بنویسید