گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / گز کرمانی / هنر شیرینی پزی در اصفهان + گز حبه ای کرمانی ویژه

هنر شیرینی پزی در اصفهان + گز حبه ای کرمانی ویژه

گز حبه ای کرمانی، یکی از هنرهای شاخص شیرینی پزی در اصفهان است. گزهای ویژه از مهم ترین سوغاتی های اصفهان به شمار می روند. بسیاری از نمادهای اصفهان در تولید و بسته بندی این محصول ممتاز به چسم می خورد.
از انواع گز کرمانی اصفهان می توانیم به گز آردی، گز لقمه ای، گز سکه ای، گز حبه ای و گزهای انگشت پیچ اشاره کنیم. تولید این محصول نه به سال های اخیر، بلکه به قرن ها پیش باز می گردد.

گز، نماد شاخص هنر شیرینی پزی در اصفهان

شما نمی توانید نام اصفهان را بشنوید و یاد گز که محصولی منحصر به فرد در صنعت شیرینی پزی اصفهان است را به خاطر نیاورید.
این محصول برای قرن ها در اصفهان تولید می شود و در طول زمان، ابزار و روش های تولید و استفاده از دستگاه های پیشرفته در ساخت و تولید آن به خوبی رشد کرده اند، به طوری که دخالت دست در ساخت و فراوری گز امروزه به حداقل رسیده است.
در کارخانه گز کرمانی هم شاهد استفاده از تجهیزاتی پیشرفته هستیم که با استانداردهای جهانی مطابقت دارند.
این تجهیزات در رشد این صنعت و بالابردن سطح کیفیت محصول و رعایت بهداشت در هنگام تولید تا زمان بسته بندی گز را فراهم کرده اند.
در ادامه به ترکیبات اصلی گز می پردازیم.

گز درجه یک اصفهان

ترکیبات اصلی گز کدام است؟

گز، یک شیرینی سنتی ایرانی است که در آن هیچ ماده افزودنی شیمیایی مانند اسانس ها و رنگ ها و نگهدارنده ها استفاده نمی شود.
این شیرینی عاری از زیان هایی است که شیرینی های معمول برای بدن دارند و برای اکثریت مصرف کننده ها مضر هستند.
مواد تشکیل دهنده گز عبارتند از :

  • گلوکز، مغز پسته، شکر، سفیده تخم مرغ پاستوریزه، ترنجبین، گزانگبین، گلاب، افزدونی های گیاهی مخصوص، آب آشامیدنی.

در گز علاوه بر مواد بالا از انواع افزودنی های گیاهی استفاده می شود که هر یک خواص شناخته شده دیگری داشته و گز را به یک شیرینی ویژه تبدیل می کند.
گز حبه ای کرمانیف یکی از این بهترین هاست که برای تمام سنین توصیه می شود. در عین حال بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنید.

گز کرمانی اصفهان را با کیفیت عالی بخرید

به شرایط نگهداری گز توجه کنید

گز را بهتر است در جای خشک و خنگ نگهداری کنید و اگر در دمای کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد باشد بهتر است.
در هنگام خرید گز به اندازه نیاز اقدام کنید و آن را به اندازه مصرف کنید و از طرفی با این که گز کرمانی با این به مدت طولانی تری می ماند، به اندازه مصرف بخرید.
شما در هنگام مصرف هر بسته را قبل از این که باز کنید در کیسه ای نایلونی قرار دهید و پس از آن به صورتی بسته بندی کنید که هوای محیط وارد آن نشود و یا بهتر است پس از آن در فریزر نگهداری کنید.
شما اگر این روش را اعمال کنید می توانید گز کرمانی را تا یک سال نگهداری کنید. گز را به اندازه مصرف تهیه کنید و شیوه های نگهداری آن را هم رعایت کنید.

چرا در گز حبه ای کرمانی از ترنجبین استفاده می شود؟

تا بحال فکر کردید چرا شیرینی گز برای سلامت دندان و بدن مضر نیست؟ یکی از موادی که در تهیه و تولید گز استفاده می شود ترنجبین است. شیرینی موجود در ترنجبین برای سلامت دندان ها مضر نیست و حتی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.
این ماده سرشار از آهن است که برای تشکیل هموگلوبین خون ضروری است. مس دارد که برای رشد و حفظ استخوان و تولید سلول های قرمز خون و متابولیسم چربی مفید است.
ترنجبین، حاوی مقادیری روی است که کاهش دهنده استرس است و ماده‌ ضروری برای تولید مغز استخوان، ترمیم زخم ها، پاسخ های رفتاری و نیز عنصری مهم در درمان عفونت های ویروسی، بزرگ شدن غده ی پروستات، آرتریت روماتوئید، آکنه، اگزما را در خود دارد.
سلنیوم که یک آنتی اکسیدان قوی و ضروری برای عملکرد طبیعی تیروئید، مغز و متابولیسم بدن است را در خود جای داده است.

خواص متعدد ترنجبین آن را به ماده ای شگفت انگیز تبدیل کرده است که در تولید گز از آن استفاده می شود. بهترین انواع گز، حاوی این ماده جادوئی را در آرتا می یابید.

گز ترنجبینی درجه یک

خواص شگفت انگیز گز اصفهان

گز را یکی از سوغاتی های بسیار مهم شهر اصفهان می دانند که حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین هاست.
ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، قند مانند گلوکز، فروکتوز، ساکاروز و مالتوز، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، لوتئین و زآگزانتین در گز جای دارد.
از طرفی این شیرینی در تقویت و افزایش انرژی بدن نقش مهمی داشته و هموگلوبین خون را افزایش داده و کم خونی را هم برطرف می کند.
این محصول در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه نقش مهمی دارد و می تواند بینایی و قوای جنسی را افزایش دهد.
این شیرینی خاص می تواند اضطراب و استرس را هم کاهش داده و برای زنان باردار هم مفید است، ولی هرگز نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.
شادابی و زیبایی پوست و مو را هم افزایش داده و آنتی بیوتیکی دارد که می توانند عفونت های بدن را از بین ببرند.

مجموعه ای از بهترین انواع گز و گز حبه ای کرمانی را در مجموعه اینترنتی آرتا برای شما فراهم کرده ایم که پاسخگوی هر سلیقه ای است.

گز ترنجبینی حبه ای کرمانی

خرید مستقیم گز به صورت عمده قیمت کارخانه

برای تهیه انواع گز اصفهان مانند گز حبه ای، گز سکه ای، گز آردی و گزهای رژیمی، نیاز نیست که مسیرهای طولانی را طی کنید، کافی است از طریق فروشگاه اینترنتی آرتا اقدام کرده و بهترین محصولات که مورد نیازتان است را بی واسطه و به قیمت کارخانه به صورت عمده و جزئی خریداری کنید.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

گز لقمه ای اصفهان

قیمت گذاری گز لقمه ای + خرید گز آردی اصفهان

قیمت گذاری گز لقمه ای به میزان کیفیت مواد اولیه، انگبین مصرفی و وزن محصول …

دیدگاهتان را بنویسید