گز اصفهان
سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / گز آنتیک / لیست قیمت بهترین گز آنتیک اصفهان

لیست قیمت بهترین گز آنتیک اصفهان

گز آنتیک از دسته گزهای معروف در اصفهان است که دارای تولیداتی متنوع از قبیل انواع گزهای لقمه ای تا آردی را در بازار شامل می شود که هم از لحاظ طعم و مزه در بازار های داخلی و خارجی در حال رقابت است. گزهای آنتیک از نظر درصد مغزهای به کار رفته در آن از جمله پسته و گردو و همچنین از نظر طعم می توان دید که بر اساس ذائقه های مختلف افراد نمونه های متفاوتی به بازار عرضه می کند. بهتر است پیش از خرید، به کمک لیست قیمت گز آنتیک اصفهان، در خصوص قیمت خرید و فروش محصول در بازار اطلاعات کسب کنید.

لیست قیمت بهترین گز آنتیک اصفهان

تهیه گز انتیک در بسته بندی های جدید

تهیه گز انتیک در بسته بندی های جدید

کارخانه ی گز آنتيك در دهه 70 با تکیه بر تجربه چندین ساله یکی از خانواده های اصفهانی به نام دردشتی و همچنین به منظور تولید گز اصفهانی به شکل سنتی اما به روش صنعتی به میزان انبوه با هدف جهانی سازی این محصول اقدام به تولید به مقدار زیادی با نام های تجاری آنتیک و دردشتی نمود.

این شرکت از همان ابتدا چندین هدف برای خود تعیین کرد که یکی از این اهداف بلند مدت گرامی داشتن حق مشتری و نیز تولید و ارائه با حداقل سود اشاره کرد که در این راه تا حد زیادی موفق بوده است. محصولات گز آنتیک از منظر کیفیت مواد اولیه و کنترل کیفی تولید، بسته بندی، پخش و عرضه هم در بازار های داخلی و هم در بازار های خارجی شیرینی جات از نظر صادراتی، از دیگر شرکت های گز سازی پيشي گرفته که همین امر موجب شده تا این شرکت به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین صادر کنندگان گز و فرآورده های شیرینی جات کشور به حساب آید. کارخانه گز آنتیک در منطقه ای صنعتی به نام جی در اصفهان در سال 1371 تاسیس گردیده است.

گز آنتیک یکی از با کیفیت ترین و شناخته شده ترین برندهای گز اصفهان است. این نوع خاص از گز اصفهانی 40 درصد از وزنش حاوی پسته تازه می باشد که طعم بی نظیری به آن بخشیده است. محصولات گز آنتیک همه طبیعی هستند و حاوی هیچ روغن، آرد، مواد افزودنی و یا مواد نگهدارنده نیستند. برخلاف بیشتر مارک های گز موجود در بازار، این نوع گزها هنوز حاوی “انگبین” می باشد که یکی از اجزای اصلی پسته ایرانی موجود در گز است.

امروزه گز آنتیک در بسته بندی های جدید و زیبا با بسته های متنوع و متناسب با هر مجلسی برای هدیه به شکل لقمه ای، ترمه ( که 30 درصد آن را پسته تشکیل داده است )، شکلاتی و آردی در بازار های داخلی موجود است.

تولیدی گز در کدام شهر است؟

تولیدی گز در کدام شهر است؟

1. اصفهان:

یکی از شهر های معروف کشور در تولید محصولات شیرینی جات از جمله گز اصفهان می باشد.

اگر به این شهر زیبا سفر کرده باشید حتما متوجه می شوید که یکی از سوغاتی های خوشمزه ای که دارد گز اصفهان است. البته گز سوغاتی استان های دیگری هم هست که در ادامه ی این مطلب به آنها اشاره خواهیم نمود اما ما ایرانی ها بیشتر آن را به اسم گز اصفهان میشناسیم.

اگر با این سوغاتی خوشمزه ی اصفهانی آشنا باشید حتما میدانید که چند نوع مختلف از گز در اصفهان وجود دارد. اصولا گزها در دو نوع لقمه ای و یا آردی در بازار وجود دارد. تکه های گز به منظور اینکه تازگی خود را حفظ کنند در آرد نگهداری می شوند. گز بادامی هم یکی دیگر از انواع گز اصفهان است که ممکن است در موقع خرید گز اصفهان اسم آنها را بشنوید.

انتخاب یکی از انواع این گزها بستگی به سلیقه خودتان دارد. غالبا گز پسته ای طرفدار بیشتری دارد اما به نظر من گز بادامی هم به همان اندازه خوشمزه است. اما بهترین گز اصفهان را میتوانید در خانه با کمی ذوق و سلیقه تهیه کنید. شیرینی‌ ای که در نواحی اصفهان به نام گز ساخته می‌شود نام خود را از شهد ترشح‌ یافته از پسیل گز که اختصاصاً بر روی این درختچه جایگیر می‌شود گرفته‌ است.

گز اصفهان مرغوب‌ترین نوع گز است و قدمتی بیش از ۴۵۰ سال دارد. طبق گفته‌ها گز اصفهان از زمان صفویه و همزمان با شکوفا شدن مجدد هنر و فرهنگ ایرانی در اصفهان به‌وجود آمده‌است. شیرینی‌ای که در نواحی اصفهان به نام گز ساخته می‌شود نام خود را از شهد ترشح‌یافته از پسیل گز که اختصاصاً بر روی این درختچه جایگیر می‌شود گرفته‌است. 

تقریبا ۹۰ درصد گز کشور در اصفهان تولید می‌شود. امروزه نیز نزدیک به بیش از ۴۵۰ واحد تولیدی در اصفهان به تولید گز مشغول هستند. و سالانه چیزی حدود ۶۵۰ هزار تن از انواع گزها در این استان تولید می‌شود. علاوه بر این گز اصفهان از جمله محصولاتی است که به عنوان اولین صادرات ایران، در زمان آقامحمدخان قاجار به جهان عرضه شد، اما به لحاظ حمایت از صادرات این محصول، گز اصفهان در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده‌ است.

در این بخش اشاره ی کوچکی به بهترین گز اصفهان می کنیم:

  • اگر با برندهای گز اصفهان آشنا باشید میدانید که موارد زیادی برای خرید گز دارید. اما معروف ترین برندهای گز اصفهان کرمانی، سکه و آنتیک و مظفری هستند. گز مظفری یکی از با سابقه ترین برندهای گز اصفهان است که در اعیاد به ویژه عید نوروز مردم اصفهان برای خرید آن صف های طولانی ایجاد می شود و از نظر قیمت در بازار ها گران قیمت گز کرمانی از بقیه گزها بیشتر است. البته برندهای جدیدتری مثل ساحل هم وجود دارد که از کیفیت تقریبا خوبی برخوردار است. اگر تجربه خرید گز اصفهان را دارید نظر خود را در مورد آن از طریق بخش دیدگاه به ما بگویید.

2. کرمان:

شرکت گز کرمانی با سابقه ای بیش از صد سال و با شهرتی که در کشور بسیار مشهور است به عنوان یک مجموعه موفق و کارآمد در فضای کسب و کار و هم‌چنین در صنعت در رتبه ی ممتاز کشور در حوزه غذا و تغذیه در کرمان است. این شرکت با استفاده از تجارب طولانی خود و با به روز نمودن سیستم‌ها و قسمت های متفاوت تشکیل‌دهنده آن، به منظور تجهیز و ایده آل نمودن فضایی به نظر کنترل کیفی و استفاده از نیرو های با تجربه اقدامات گسترده‌ای انجام داده و امروزه نیز ترسیم و عملیاتی نمودن چشم‌انداز تحقیق و توسعه را هدفی مهم در کار خود قرار داده است. به همین منظور و در پی تغییرات و پیشرفت‌های انجام شده، اخیراً این مؤسسه موفق به کسب گواهینامه بین‌اللملی حلال شده است.

البته جالب است بدانید که اولین کسی که گز کرمانی را تولید کرد فردی به نام محمد علی شکرچیان در اصفهان بوده‌ است. گز یکی از سوغاتی‌ها و شیرینی‌های معروف شهر کرمان است. گز سنتی از گلاب و شکر و پسته و تخم مرغ و… تولید می شود که فایده خیلی زیادی برای سلامتی دارد و می توان آن را در وعده صبحانه همراه با چایی مصرف کرد.

نکته ی دیگری که جالب است بدانید این است که در زمان جنگ جهانی دوم گروه متفقین از جمله سوغاتی هایی که با خود برای خانواده هایشان می بردند گز کرمانی است، که این موضوع از همان ابتدا تاثیر به سزایی در صادرات قدیمی این محصول داشته است.

3. همدان:

گز انگشت‌ پیچ یک نوع خوردنی شیرین است که یکی از سوغات شهر همدان به حساب می‌آید. مواد اولیه انگشت‌ پیچ را سفیدهٔ تخم مرغ، گزاَنگِبین (ماده‌ای که از بوته گز به دست می آید)، گلاب، شکر و آب تشکیل می‌دهد و آن‌ قدر این مواد را باید به‌هم بزنید تا ظاهر آن سفت شده و حالتی مانند عسل به خود بگیرد. این نوع از گز بیش از 120 سال است که در همدان تهیه و تولید می‌شود.

پس در واقع گزی که در بازارهای همدان تولید و عرضه می شود به گز انگشت پیچ مشهور بوده است که به روش هایی که گفته شد تولید می گردد. همانگونه که گفتیم مایعی غلیظ و سفید رنگ مثل عسل، به ظاهر همراه با عسل و مواد اولیه ی گز تولید می گردد که طریقه ی مصرف خاص خودش را دارد و به وسیله ی نان لقمه ای میل می شود.

چرا گز همدانی را با نام انگشت پیچ می شناسند؟

  • زیرا طریقه ی مصرف آن باعث این نامگذاری شده است. این شیرینی سنتی با کش آمدن آن هنگامی که انگشت به آن می پیچید و این به دلیل این است که در زمان های دور که تولید این محصول تولید می شده است مصرف آن از انگشت استفاده می کردند. استفاده از همچنین شیرینی هایی در این استان ریشه در اعتقاد دارد که نشان از تامین قند خون روزه داران بر اساس استفاده از آنها است.

انواع بسته بندی گز انتیک

انواع بسته بندی گز انتیک1. بسته بندی به صورت کیسه ای :

برای بسته بندی کردن انواع گز آنتیک نیاز به دستگاه های مختلفی است. از جمله این بسته بندی ها به صورت کیسه ای با تعداد تیراژ روزانه ی بالا است. در بسته بندی با این روش گزها داخل مخزن دستگاه پرکن ریخته می شوند و با استفاده از ترازوی به کار رفته در این دستگاه وزن می شوند و در نهایت وارد کیسه ی نایلونی که به وسیله ی همین دستگاه دوخت می خورد، می شوند. در نهایت سر کیسه هم دوخته شده و بسته ی گز از چرخه ی بسته بندی خارج می شود و بدین صورت گز آنتیک عمده و به اندازه ی انبوه روانه ی بازار می شود.

2. بسته بندی به صورت دانه ای : 

برای بسته بندی گز به صورت دانه ای، از دستگاهی به نام دستگاه اتوماتیک پیلوپک استفاده می شود. در این روش گزها به صورت تک دانه ای وارد نقاله ی دستگاه شده و بسته بندی می شوند.

منظور از برند انتیک برای گز اصفهان چیست؟

منظور از برند انتیک برای گز اصفهان چیست؟گز آنتیک علاوه بر گز که تولید اصلی آن می باشد در زمینه تولید سوهان، پولکی و نبات نیز فعالیت دارد. محصولات گز آنتیک معمولا به سه صورت گز لقمه ای، گز آردی و گز شکلاتی تولید می شود.قیمت محصولات گز آنتیک هم بر حسب نوع جعبه، نوع گز و درصد مغز استفاده شده متفاوت می باشد.

در تولید محصولات گز آنتیک معمولا از مغزهای بادام، پسته و ترکیبی از این دو استفاده می شود. درصد مغز مورد استفاده در تولید محصولات گز آنتیک اصفهان معمولا 18 ، 25 ، 28 ، 30 ، 35 و 40 درصد می باشد. نوع جعبه مورد استفاده در تولیدات گز آنتیک اصفهان معمولا مقوایی، چوبی و فلزی می باشد.

گز آنتیک از جمله گز اصفهان در تهران است که طرفداران زیادی را دارد. البته دیگر گزهای موجود در بازار هر کدام جزو پر فروش ترین گزهایی می باشند اما دلیل بالای فروش گز اصفهان در بازار کیفیت بالای این محصول و خوشمزه بودن آن می باشد.

قیمت خرید گز در اصفهان

قیمت خرید گز در اصفهانقیمت گز اصفهان با توجه به تنوع تولید این محصول، دچار تغییرات زیادی می شود. طی سال های اخیر انواع گز از نظر طعم و مزه تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام نرخ و قیمت متفاوتی دارد. اگر قصد خرید ارقام سفارشی و درجه یک تولیدی استان اصفهان را دارید، شناخت برندها و سفارش مستقیم می تواند راه گشای شما برای اطمینان از کیفیت ارقام انتخابی باشد. 

گز در اصفهان با تنوع بالایی از نظر ترکیبات تولید می شود که در بین انواع مختلف آن می توان به گز پسته ای و بادامی به عنوان پرفروش ترین های بازار در اصفهان اشاره نمود. این دو رقم محصول به صورت بسته بندی و فله ای قابل سفارش بوده که هر مدل قیمت گز کیلویی و یا تکی نرخ تعیین شده ای نیز دارند.

خرید گز انتیک در اصفهان

خرید گز انتیک در اصفهانگز آنتیک تقریبا در بازار های داخلی در هر استانی به فروش می رسد، اما در اصفهان به صورت عمده این عمل انجام می شود.

گز آنتیک یک گز درجه یک و اصیل است که با نام استان اصفهان ریشه دوانده است. این در حالی است که در استان هایی مانند همدان نیز این نوع گز بسیار باکیفیت تولید و به فروش می رسد. گز آنتیک به عنوان یک نوع سوغاتی شیرین از مواد اولیه مختلفی تولید می شود که نقش بسزایی در قیمت فروش آن دارد.

قیمت عمده گز انتیک در بازار کشور

قیمت عمده گز انتیک در بازار کشوربرای تهیه ارزان ترین گز آنتیک به صورت عمده چه شیوه ای را انتخاب می کنید؟

نکته مهم ارتباط با شرکت هایی است که همواره جدیدترین انواع گز آنتیک را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب در اختیار خریداران عمده قرار می دهند. اغلب این مراکز انتخاب مناسبی جهت خرید گز صادراتی اصفهان نیز هستند.

همچنین باید متذکر شد که برخی تولیدکنندگان بدون واسطه و به صورت نزدیک اقدام به پخش و توزیع تولیدات خود می نمایند که این امر تاثیر به سزایی در کاهش قیمت های موجود در بازار دارد.

دسترسی به شرکت های پخش گز آنتیک در شهرهایی مانند تهران و اصفهان کار آسانی است اما برای اینکه قسمت های جنوبی و یا شمالی کشور بتوانند با این تامین کنندگان ارتباط برقرار کنند می تواند کار سختی باشد، لذا برای اینکار بهترین روش ارتباط به صورت اینترنتی و ارتباط با فروشندگان آنلاین است.

در بازار های تهران نیز عرضه و فروش انواع گز با درجات کیفی متفاوت رونق زیادی دارد. بالا بودن میزان تقاضا از جمله دلایل این موضوع است. به همین دلیل برخی برندها مانند گز آنتیک تهران با سابقه طولانی در تولید و عرضه توانسته جزء برنده های معتبر با شعبه های فروش هم به صورت جزئی و هم به صورت عمده متعدد باشد.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

ارزانترین قیمت گز اصفهان

خرید عمده گز آنتیک بهترین قیمت

خرید عمده گز آنتیک در انواع مختلف، برای نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر با …

دیدگاهتان را بنویسید