گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / گز آردی / نکاتی که باید در انتخاب و خرید گز به آن توجه کنید

نکاتی که باید در انتخاب و خرید گز به آن توجه کنید

انتخاب و خرید گز به صورت عمده و یا جزئی صورت می گیرد که در هر دو صورت بایستی به نکات مهمی مانند بسته بندی، کیفیت و تازه بودن آن دقت کافی داشته باشید.
در هنگام خرید گز باید به پاره ای از موارد مهم دقت داشته باشید. اولین نکته کیفیت گز است که اهمیت بسیاری دارد و یک نکته دیگر هم بسته بندی انواع گز است.
حتماً در زمانی که قصد خرید انواع شیرینی و خشکبار و تنقلات را دارید بایستی به این نکات دقت داشته باشید.
ترکیباتی که در درون شیرینی ها استفاده می شود معمولاض منحصر به فرد هستند و حتماً باید دقت بیشتری در هنگام خرید داشته باشید.
تولید کننده های باسابقه به این موارد اهمیت زیادی می دهند اما بسیاری از افرادی که دنبال کسب سود بیشتر هستند ممکن است محصولاتی تقلبی و بی کیفیت را عرضه کنند.
کیفیت نگهداری شیرینی‌های خشک و تنقلات مهم است و  بین تولید و مصرف نباید مدت طولانی وقفه ایجاد شود. در اینجا قصد داریم که درباره یک شیرینی سنتی خوشمزه به نام گز صحبت کنیم و در مورد خرید این شیرینی اصیل ایرانی نکاتی را یادآور می شویم.

نکات مهم در انتخاب گز

شما در هنگام انتخاب و خرید گز بایستی حتماً بررسی کنید که ببینید تاریخ تولید و مراحل بسته بندی و مراقبت و نگهداری از گز به چه صورتی است.
گزهای باکیفیت، بسته بندی و ماندگاری آن ها باکیفیت تر است.  گزهایی که با مواد اولیه باکیفیت تولید شده اند، یعنی مراحل تولید آن ها بهداشتی تر و در بهترین شرایط صورت گرفته است.
اگر گز کیفیت بسته بندی خوبی نداشته باشد می توان یفین داشت که گز مرغوبی نیست. ار طرفی اگر گز به صورت فله ای توزیع شده باشد و یا حتی در بسته بندی های بازاری پسند و شکیل توزیع شده باشد اما در فروشگاه و یا مغازه شرایط نگهداری مطلوبی نداشته باشد، از کیفیت آن کاسته می شود.

اگر قصد خرید گز دارید و می خواهید گز باکیفیت خریداری کنید این سه گزینه را حتماً در نظر بگیرید:

  • بررسی کیفیت
  • مواد اولیه
  • کیفیت بسته بندی گز که در ادامه توضیحاتی مختصر در مورد هر یک خواهیم داد.

انتخاب و خرید گز باکیفیت

بررسی کیفیت مواد اولیه گز

گز شیرینی است که برای تولید آن از مواد نگهدارنده و افزودنی های زیادی استفاده نمی شود. امتیاز مهمی که این شیرینی دارد همین عدم استفاده از مواد نگهدارنده است.
افزودنی ها موادی مصنوعی و عمدتاً مضر هستند و اگر این مواد به بدن انسان وارد شود مشکلاتی را ایجاد می کند. با افزودن مواد نگهدارنده به مواد خوراکی، عمر ماندگاری محصولات افزایش پیدا می کند.
گزها باید تازه مصرف شوند چون که موادی مانند قند، گلوکز، سفیده تخم مرغ، مغزهای پسته و بادام در ان استفاده می شوند. طبیعی است که مغزیجات هم باید سالم و بدون آفت انتخاب شوند.
برندهای شناخته شده در ایران گزهای باکیفیت و مرغوب را با مواد اولیه سالم و درجه یک تولید می کنند. برندهای مشهور، شهرت خود رامدیون تولید محصولاتی درجه هستند پس در هنگام خرید گز به برند و نام تولید کننده آن هم توجه کنید.
علامت استاندارد و مجوزهای بهداشتی مربوط به سلامت توسط برندهای شناخته شده دریافت می شود و بنابراین محصولاتی باکیفیت عالی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

گز این شیرینی سنتی ایرانی که شهرت جهانی دارد، یکی از محبوبترین شیرینی های ایرانی است که در اصفهان تولید می شود.

 

گزانگبین اصفهان با قیمت مناسب

بررسی بسته‌بندی در هنگام انتخاب و خرید گز

شما بایستی حتماً در هنگام انتخاب و خرید گز به شیوه و نوع بسته بندی کارخانه و کارگاه ها هم توجه داشته باشید.
تولید کننده ها و صاحبان کسب و کار به اهمیت بسته بندیمحصول واقف هستند. اگر بسته بندی و زیبایی ظاهری محصولات در نظر گرفته نشوند قطعاً فروش خوبی هم نخواهند داشت.
وقتی محصولی با کیفیت عالی تولید می شود به نوع بسته بندی و طراحی بسته بندی هم اهمیت دلده می شود. جلوه و ظاهر محصول اهمیت ویژه ای برای خریدار دارد. پس این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید.
بسته بندی گز در انواع طرح ها و مدل صورت می گیرد و و به گونه ای طراحی می شوند که کیفیت محصول هم به نمایش گذاشته شود.
اگر می خواهیم که در بازارهای جهانی محصولی که تولید می کنیم با استقبال روبرو شود باید علاوه بر کیفیت مواد اولیه دارای باید بسته بندی درخوری هم باشد.

انتخاب و خرید گز مرغوب اصفهان

روش نگهداری گز چگونه است؟

در زمان انتخاب گز بایستی به روش های نگهداری از این شیرینی هم تجوه داشته باشید. گز شاید در نظر اول نیاز به نگهداری خاصی نداشته باشد اما قطعاً اینطور نیست.
شما اگر گز را در شرایط مناسب نگهداری کنید می تواند سالم و باکیفیت برای ماه ها باقی بماند.
گز را در نواحی مرطوب قرار ندهید چون ممکن است کپک بزند و طعم آن هم تغییر می کند. پس در هنگام خرید گز به تاریخ تولید محصول هم دقت کنید. گز را می توان در یخچال به مدت طولانی نگهداری نمود و از تابش مستقیم نور خورشید و گرما به محل نگهداری گز جلوگیری کنید.
اگر گز در شرایط مساعدی نباشد خشک می شود و چسبناک شده و در نتیجه برای خوردن مناسب نیست. گز را به اندازه نیاز و در بسته بندی خریداری کنید. حتماً برند معتبر گز را انتخاب کنید و از خوردن این شیرینی لذت ببرید.

برای دریافت قیمت بهترین گز  و انتخاب و خرید گز  مرغوب موجود در بازار از طریق تماس با کارشناس و یا وب سایت اقدام نمایید. 
صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت و خرید گز آردی

قیمت و خرید گز، طرز تهیه گز آردی

قیمت و خرید گز آردی که از سوغات های محبوب و معروف ایرانی است به …

دیدگاهتان را بنویسید