گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / سوهان / سوهان عسلی اصفهان یا سوهان قم؟

سوهان عسلی اصفهان یا سوهان قم؟

سوهان عسلی اصفهان، یا سوهان قم کدامیک از این دو بهتر است و بین مردم محبوبیت بیشتری دارد؟ البته سوهان و گز در استانهای دیگر هم تولید می شود اما سوهان قم و گز اصفهان از همه مشهورتر هستند.
سوهان اصفهان قدمت بیشتری دارد و در این مقاله به تاریخچه سوهان اشاره می کنیم و سپس تفاوت های سوهان عسلی و سوهان را هم ذکر می کنیم. سوهان عسلی با زعفران و هل و عسل ساخته می شود و حتی در منزل هم می توانید آن را بپزید.

مواد تشکیل دهنده سوهان

ما دراینجا به مواد اولیه دو مدل سوهان اشاره می کنیم:

سوهان شماره ۱

  • جوانه گندم
  • شکر
  • روغن نباتی کیلویی
  • پسته درجه ۲
  • رنگ خوراکی زعفران
  • هل ایرانی

سوهان شماره ۲

  • جوانه گندم
  • عسل طبیعی کوهستان
  • کره استریل حیوانی
  • پسته استریل سبز درجه ۱
  • زعفران ب
  • هل اکبر

شما می توانید به مواد تشکیل دهنده هر دو نوع سوهان نگاهی بیندازید و می بینید که مواد تشکیل دهنده هر کدام چه تفاوت هایی دارند.
سوهانی که با عسل طبیعی درست شده باشد هم خوشمزه تر است و هم برای سلامتی مفید است. در بهترین برندهای سوهان اصفهان مانند گز آرتا، گز شاهکار، گر کرمانی و ….. عسل کنار استفاده می شود.
در تولید سوهان عسلی زعفرانی هم از عسل به جای شکر استفاده می شود که مضر هم نبوده و بلکه خواص بی نظیری هم دارد و  افراد دیابتی هم می توانند استفاده کنند.

سوهان اصفهان را با کیفیت عالی بخرید

دلیل خوشمزه بودن سوهان چیست؟

در جواب این سوال باید بگوییم که دلیل اصلی خوشمزه بودن سوهان عسلی اصفهان و سوهان قم در روغنی هست که در تولید این محصولات استفاده می شود.
چون ما انسان ها به دلیل گذشته ای که داریم و نیاز به چربی برای زنده ماندن داشتیم، این مورد در DNA وجود دارد و هر چقدر غذا و شیرینی چرب تر باشد ما آن را خوشمزه تر می دانیم.

سوهان عسلی اصفهان و مواد تشکیل دهنده آن

دراینجا به مواد اصلی سوهان عسلی اشاره می کنیم که شامل عسل، زعفران، هل، جوانه گندم و پسته می شود.

هل:

هل یک گیاه خوش عطر است که همیشه سبز است و ماده ای معطر است که در شیرینی ها و صنایع غذایی موارد استفاده بسیاری دارد.
معروف ترین و شناخته شده ترین هل دنیا هل اکبر است  که در هندوستان و بخش هایی از پاکستان پرورش داده می شود. این هل بسیار قیمتی گران دارد.
در سوهان وجود هل نقش مهمی دارد که وقتی در جعبه را باز می کنید بوی هل حس می شود.

عسل:

عسل  شیرین کننده اصلی سوهان عسلی است به صورت سنتی سوهان اصفهان را با عسل گون و کنار و به صورت ترکیبی درست می کنند. عسل کنار به قدری شیرین و لذیذ است که حتی نمی توان قاشقی از آن را خالی مصرف کرد.

زعفران:

و اما طلای سرخ لقب زعفران ایرانی است و به مقدار زیاد در سوهان عسلی زعفرانی مصرف می شود. زعفران و پسته با نام ایران عجین شده است و از مرغوبترین خوراکی های ایرانی به شمار می آیند. در گزهای لقمه اصفهان و سوهان عسلی زعفرانی از بهترین نوع زعفران ایران استفاده می شود.

گزانگبین اصفهان با قیمت مناسب

سوهان قم و سوهان اصفهان چه فرقی دارند؟

ما تا اینجا توضیحاتی در مورد سوهان قم و سوهان اصفهان ارائه کردیم. سوهان عسلس زعفرانی اصفهان در دوره شاه عباس صفوی رونق زیادی گرفت و حتی قبل از تولید سوهان قم در اصفهان تولید می شود.
سوهان عسلی به جای ارد از عسل استفاده میکنند و بسیار نازک تر و تردتر است و به دندان هم نمی چسبد. این محصول باچیپس پسته و خلال بادام هم تزئین می شود.

سوهان ولی ضخیم تر است و چربی آن بسیار بیشتر است و لای دندان هم گیر می کند. با آرد درست شده و البته هر دوی این سوهان بسیار خوشمزه بوده و بسته به ذائقه خریداری می شود.
شما می توانید سوهان عسلی را انتخاب کنید و اگر سوهان قم را می پسندید از آن سفارش بدهید.

سوهان اصفهان با کیفیتی عالی

خرید سوهان با قیمت مناسب

در هر حال اگر شما تمایل دارید که سوهان قم و یا سوهان عسلی بخرید که محصول اصفهان است کافی است از طریق وب سایت آرتا اقدام کنید. این فروشگاه اینترنتی بهترین و مرغوب ترین محصولات روز اصفهان و قم را با قیمتی بسیار مناسب و در سریع ترین زمان ممکن ثبت سفارش و ارسال می کند. خرید از آرتا بی واسطه و مقرون به صرفه است.

صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

تاثیر بسته بندی در صادرات گز و سوهان

صادرات گز و سوهان + تاثیر بسته بندی و سود بیشتر

صادرات گز و سوهان هر ساله به دلیل برخورداری از توجیه اقتصادی مورد توجه بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید