گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / گز ترد اصفهان ، بهترین جایگزین شکلات برای فرزندان

گز ترد اصفهان ، بهترین جایگزین شکلات برای فرزندان

گز ترد اصفهان، چون لای دندان گیر نمی کند و ارزش غذایی بالاتری که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزین شکلات در نظر گرفته می شود. پروتئین برای رشد و نمو کودکان بسیار ضروری است وحاوی مقادیر بالاتر پروتئین نسبت به شکلات است. همچنین در گز هیچ روغنی استفاده نمی شود.  این دلایل کافی است تا گز را به یک شیرینی ایرانی با انرژی بالا تبدیل کند.

گز واقعاً از حد یک شیرینی پا را هم فراتر گذاشته است و می توان گفت که یک ماده غذایی است. ارزش غذایی این شیرینی سنتی آن را بهترین جایگزین شکلات برای بچه ها کرده و می تواند در رقابت باشکلات، آن را شکست دهد.

ما به خوردن مواد غذایی شیرین عادت کردیم

تمایل به خوردن شکلات از قدیم بوده است و اگر دیده باشید در پوسترهای دندانپزشکان همیشه گفته شده شکلات عامل اصلی پوسیدگی دندان هاست.
جیمز کلیر یکی از افرادی است که در حوزه عادت شناسی در کتاب “عادت های اتمی” خود گفته است:

هیچ عادتی حذف نمی شود بلکه ما توانایی داریم که عادت ها را جایگزین کنیم. مثلاً تمایل به خوردن چیس به دلیل این است که ما از حس تردی آن لذت می بریم .
پس می توانیم ماده خوراکی دیگری که سالم تر است را جایگزین چیپس کنیم و همان حس را دریافت کنیم. یا سیگار کشیدن که به خاطر حس خوشایند دود گرمی است که وارد ریه ها می شود و امروزه سیگارهای برقی بجای دود سیگار، بخار آب و کمی عصاره گیاهی دارند.

تمایل به شیرینی خوردن از قدیم رایج بوده است و دلیل آن هم احتیاج بدن ما به گلوکز است که سوخت اصلی بدن را تامین می کند. گلوکز در میوه ها، شکر، انواع شیرینی و بسیاری مواد غذایی دیگر یافت می شود که البته مضراتی هم دارد.

گز درجه یک اصفهان

آیا قند (گلوکز) مضر است؟

همه موجودات تا جایی که ما می دانیم به قند و خوردن آن تمایل شدیدی دارند.  حتی باکتری های نرمال بدن ما هم به خوردن شیرینی تمایل دارند.
مثلاً وقتی صبح از خواب بیدار می شوید و حتی هنوز چیزی نخوردید و یکدفعه چیز شیرینی بخورید پس از مدتی دهان مزه ترشی به خودش می گیرد؟
دلیل این احساس این است که باکتری های دهان ما قند رو مصرف می کنند و حس ترشی هم از باقیمانده مواد شیرین در دهان ما ایجاد می شود.
این مواد ترش چون حالت اسیدی دارند می توانند مینای دندان را خراب کنند. پس وقتی شیرینی می خوریم که لوکز بالایی دارد، آن مواد شیرین مثل شکلات و سوهان احتمال خراب شدن دندان را هم بیشتر می کنند.

سوهان عسلی و یا سوهان گزی اصفهان یک مزیت ویژه دارد و آن این است که برعکس سوهان به دندان نمی چسبد و به راحتی خورده می شود.

گزانگبین اصفهان با قیمت مناسب

در مورد قند مصنوعی بیشتر بدانیم

امروزه قندهای مصنوعی در بسیاری از فراورده های دیابتی و آدامس های بدون قند موجود هستند.
این محصولات هیچ کالری ندارند و ضرری هم برای دندان ها ندارند، اما در خوردن آن ها دقت داشته باشید. چرا؟
این قندها ممکنه برای دندان مضر نباشند اما می توانند برای بخش های مختلف بدن ضررهای به دنبال داشته باشند.
در ادامه به چند مورد از قندهای مصنوعی اشاره می کنیم:

  • سدیم ساخارین

هر گرم از این ماده به اندازه ۸۰ کرم شکر حس شیرینی ایجاد م یکند و این قند در سیستم های دارویی مانند پاستیل ها یا شربت ها استفاده می شود.
این ماده کالری ندارد و گزینه مناسبی برای افراد دیابتی به شمار می رود، اما یک خطر و عارضه بزرگ دارد:

مصرف طولانی مدت این ماده (ساخارین) ریسک بروز سرطان مثانه را تا ۶۰ درصد افزایش خواهد داد و از سال ۲۰۰۰ این ماده در لیست مواد با ریسک سرطان توسط سازمان غذا دارو آمریکا به همگان معرفی شده است.

  • آسپارتام

این روزها از آسپارتام زیاد می شنویم که در انواع آدامس و البته نوشابه هایی مانند Zero استفاده می شود که کم ضررترین شیرین کننده مصنوعی است.
نه برای دندان ها و نه برای سلامتی بدن ممضر است، اما آسپارتام با افسردگی توام شده است که البته منبع علمی ندارد!

دلیل این که مردم آسپارتام را دوست ندارند بخاطر طعم آن است که پسندیده نمی شود. بیشتر افراد دیابتی از این ماده خوراکی که در مواد غذایی موجود است استفاده می کنند.
اگر کودک شما از طعم آسپارتام خوشش بیاید ممکن است جایگزین مناسبی برای قند (گلوکز)باشد. گز ترد اصفهان برای جایگزین کردن شکلات برای بچه ها گزینه بسیار عالی است.

گز اصفهان با کیفیت عالی

گز ترد اصفهان، جایگزین شکلات برای فرزندان شما

می توانیم بگوییم که جدول ارزش غذایی گز ترد اصفهان نشانمی دهد که ارزش غذایی خیلی بالاتری نسبت به شکلات دارد.
گز به عنوان یک جایگزین عالی برای میان وعده مدرسه کودکان می تواند مصرف شود و البته که سالم تر هم هست.
مواد نگهدارنده ندارد و ماندگاری بالایش با بسته بندی خاصی که دارد می تواند برای سلامتی مفید باشد.
لای دندان گیر نمی کند، ارزش غذایی بالایی دارد و برای رشد و نمو وتامین قند خون کودکان هم مفید است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش غذایی، نحوه تولید، مواد اولیه انواع گز اصفهان و قیمت مناسب این محصول، وب سایت آرتا به عنوان مرجع به شما در انتخاب و خرید بهترین گز اصفهان کمک می کند.
صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت و خرید گز آردی

قیمت و خرید گز، طرز تهیه گز آردی

قیمت و خرید گز آردی که از سوغات های محبوب و معروف ایرانی است به …

دیدگاهتان را بنویسید