گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / انواع گز در بازار / انواع مختلف گز اصفهان در فروشگاه گز آرتا

انواع مختلف گز اصفهان در فروشگاه گز آرتا

انواع مختلف گز اصفهان اعم از گز آردی، لقمه ای و مخلوط را در مرکز فروش معتبر و فروشگاه اینترنتی گز آرتا با بهترین کیفیت و قیمت فوق العاده پیدا می کنید. بدون نگرانی و به صورت عمده و با بسته بندی های مختلف هر آن چه که شما نیاز دارید را ما تهیه و آماده ارسال می کنیم.

مواد اولیه انواع مختلف گز

ریشه اصلی انواع مختلف گز به مخلوطی از شکر و سفیده تخم مرغ که به آن حلوا چوبه گفته می شد برمیگردد. تهیه گز در قدیم به صورتی بود که از شهد روی برگ های درخت گزانگبین استفاده کرده و به عنوان ماده غذایی که برای تجدید قوا مناسب بود، شناخته می شده است.
این شهد توسط یک حشره کوچک تولید و ظاهری شبیه عسل دارد. در حال حاضر به دلیل قیمت بالای عصاره و شیره درخت گزانگبی، بیشتر از انگبین های گیاهی مثل انگبین لفی و ترنجبین و حتی عسل استفاده میشود.

فراموش نکنید که برای تولید گز از هیچ ماده اولیه یا حتی افزودنی غیرطبیعی استفاده نمی‌شود. ترکیبات اولیه و اصلی برای تولید انواع مختلف گز به شرح زیر هستند:

– گزانگبین
– سایر انگبین‌های گیاهی مانند ترنجبین و انگبین علفی
– سفیده تخم مرغ
– گلاب
شکر
– مغز پسته، بادام یا فندق
– خلال بیدمشک

در فروشگاه گز آرتا به راحتی می توانید بهترین انواع گز، سوهان، پولکی، سوهان گزی درجه یک را ثبت سفارش کرده و در کمترین زمان در هر نقطه از کشور، سفارش خود را دریافت کنید.

فروش انواع مختلف گز

گز مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که در مطالب قبل هم یادآوری کردیم در بازار به انواع گز و نام ها و برندهای مختلف برمی خورید که شاید نتوانید کیفیت و استاندارد هر یک را ارزیابی کنید.
به طور کلی گز باکیفیت و مرغوب دارای ویژگی هایی از قبیل موارد زیر است:

  • گز درجه یک تردی متوسطی داردد به طوریکه به دندان نمی چسبد و نرم و چسبنده نیست.
  • میزان رطوبت آن در هر ۱۰۰ گرم بدون مغز، بین ۵% تا ۸٫۵% است.
  • میزان قند کل آن در هر ۱۰۰ گرم بدون مغز، حداقل ۵۸ است.
  • ساکاروز آن در هر ۱۰۰ گرم بدون مغز، حداقل ۳۱ است.
  • مجموع میزان آفلاتوکسین موجود در انواع مغزهای مصرفی برای تولید گز (B1، B2، G1 و G2) نباید بیشتر از ۱۵ PPB باشد.

در شهر اصفهان گز با مواد اولیه کاملاً مشابهی تولید می‌شود و آنچه که ما تحت عنوان انواع مختلف گز می‌شناسیم در واقع تغییرات جزئی در ظاهر یا اضافه کردن ترکیباتی مانند زعفران، پودر شکلات و … خواهد بود. همین تغییرات کوچک و ساده، منجر به تولید حداقل ۹ نوع گز شده است.
در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برای آشنایی بیشتر با انواع گز و خرید سوغات اصفهان به معرفی آن‌ها بپردازیم.

قیمت خرید گز اصیل ایرانی

انواع گز اصفهان کدام است؟

 گز آردی اصفهان: گز آردی از جمله انواع مختلف گز است که محبوب عموم بوده و میزان تولید آن بیشتر از انواع دیگر است و به عنوان بهترین گز اصفهان نیز شناخته می‌شود. گز آردی اصفهان تنها محصولی است که در تهیه آن از گزانگبین استفاده شده و به همین دلیل نیز قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر انواع گز دارد.

– گز لقمه‌ای: گز لقمه‌ای به صورت قطعات کوچک و مشابه برش داده می‌شود و بنابراین استفاده از آن بسیار راحتتر از انواع دیگر محصولات این خانواده خواهد بود. گز کرمانی از جمله برندهای شناخته شده این محصول در اصفهان است.

– گز بُرشی: با استفاده از دستگاه‌های برش به اشکال مختلف بریده شده و در نتیجه مواد تشکیل‌دهنده یا مغز گز نمایان است.

– گز انگشت پیچ: گز انگشت پیچ بافتی بسیار نرم داشته و فاقد مغز بادام، پسته یا فندق است و به آن گز بدون مغز نیز گفته می‌شود. انگشت پیچ به دلیل اینکه نرم‌تر از گزهای دیگر است، بیشتر توسط افراد مسن و کودکان مصرف می‌شود.

گز سکه‌ای: گز سکه‌ای به شکل دایره بوده و می‌تواند شامل ترکیبات گز آردی یا گز بی‌مغز باشد. تنها تفاوت این نوع گز با انواع مختلف گز، در شکل ظاهری آن است.

– گز شکن‌دار: در تولید گز سنتی اگر رطوبت به پایینتر از ۶% برسد، ماندگاری محصول افزایش پیدا می‌کند. گز شکن‌دار رطوبت پایینی داشته، با چند ضربه کوچک به چندین قسمت تقسیم شده و به سرعت در دهان آب می‌شود، بنابراین دیگر نیازی به جویدن آن نیست.

– گز با روکش شکلات: در این نوع گز، از روکش شکلاتی استفاده شده که مانند پوششی برای حفظ رطوبت و نرمی گز نیز عمل می‌کند. روکش شکلات، موجب می شود که گز دیرتر خشک شده و زمان ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

– گز نرم: گز نرم حدود ۸% تا ۱۲% رطوبت داشته و در نتیجه با کوچکترین فشاری تغییر شکل می‌دهد. ماندگاری این نوع گز بسیار کم است.
– سوهان گزی: سوهان گزی در واقع ترکیبی از سوغات اصفهان و سوغات قم بوده و گز مانند مغز درون سوهان خواهد بود. گز سوهان به عنوان یک محصول جدید دارای بازار پرفروش و پرمتقاضی است.

خرید گز

بهترین گز اصفهان کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین گز اصفهان را برای خرید به شما پیشنهاد بدهیم باید به این نکته توجه کنید که انواع مختلف گز، دربرگبرنده برندهای مختلف است. بر اساس نوع برند و طبق ثبت سفارش و بازار فروش گز در ایران می توانید محصول مورد نیاز را تهیه و انتخاب و خرید نمایید.
در فروشگاه و مرکز فروش انواع مختلف گز در آرتا به راحتی می توانید آن چه را که نیاز دارید را بررسی کرده و محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و ارزان به صورت فله و کیلویی و بسته بندی شده خریداری کنید.
تنوعی از برندهای گوناگون تولید کننده ی گز اصفهان برای خریداران عمده ی گز مهیا در این مرکز مهیا می باشد که بهترین نرخ قیمت ها را نیز در بر دارد. هستند.

ما امیدواریم که برای خرید انواع مختلف گز که سوغات شناخته شده ای هم هست، گزینه های مختلفی را در نظر بگیرید. نکاتی که برای نگهداری گز و و قبل از آن برای تهیه و خرید گز به آن اشاره شده است را مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب می توانید از طعم بی نظیر و لذیذ گز برای مدت طولانی تر استفاده کنید.

با واحد فروش و کارشناسی ما ارتباط بگیرید و از تخفیف های ما استفاده کنید.
صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

تولید سفارشی گز انگبین

تولید سفارشی گز انگبین + خرید گز درجه یک

عصاره و شهد شگفت‌انگیز گزانگبین درواقع به گز هویت و طعم خاص را هدیه می‌دهد. …

دیدگاهتان را بنویسید