گز اصفهان
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / انواع گز در بازار / خرید انواع گز تازه آردی و شکلاتی از فروشگاه اینترنتی

خرید انواع گز تازه آردی و شکلاتی از فروشگاه اینترنتی

خرید انواع گز تازه شکلاتی و آردی که یک شیرینی خوشمزه و سنتی ایرانی است از طریق فروشگاه اینترنتی با قیمت ارزان و تحویل سریعتر انجام می شود.

در مطالب قبلی هم اشاره کرده ایم که گز قدمتی طولانی دارد. این شیرینی ایرانی با سفیده تخم مرغ، انگبین، هل، گلاب و عسل تهیه می شود. این محصول انواع مختلفی دارد مانند گز لقمه ای، گز آردی، گز شکلاتی، گز سکه ای و انواع گز بدون شکر و گزهای پروبیوتیک و رژیمی.

در این مطلب اطلاعات بیشتری از مواد اولیه، روش های خرید و قیمت انواع گز و خواص این شیرینی در اختیار شما گذاشته می شود.

گز با تاریخچه ای قدیمی

عده ای معتقد هستند که گز برای اولین بار در شهر اصفهان و در دوران صفویان تهیه شده است. گویا در آن زمان، گز به عنوان یک شیرینی اشرافی شناخته می‌شده است. این شیرینی اصیل ایرانی در دربار پادشاهان سرو می‌شد. به مرور زمان، گز به سایر نقاط ایران نیز راه یافت و به یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های ایرانی تبدیل شد.

خرید عمده و جزئی انواع گز تازه

مواد اولیه گز کدام است؟

مواد اولیه گز گرچه بسیار ساده و سالم است اما بایستی در انتخاب آن ها دقت بسیاری شود. طعم و بو و مزه گز به کیفیت و نوع مواد اولیه و خصوصاً به میزان استفاده از انگبین و مغزها بستگی دارد.

  • سفیده تخم مرغ: مهم‌ترین ماده اولیه گز، سفیده تخم مرغ است که به عنوان عامل سفت کننده و پف دهنده عمل می‌کند.
  • انگبین: انگبین شیره گیاهی است که طعم و عطر منحصر به فردی به گز می‌دهد.
  • عسل: عسل نیز به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در گز استفاده می‌شود.
  • هل و گلاب: هل و گلاب از جمله طعم دهنده‌های رایج در گز هستند که عطر و طعم دلپذیری به آن می‌بخشند.

امروزه به دلیل کمبود و گران بودن انگبین از شیرین کننده های مصنوعی هم در تولید گز استفاده می شود. توجه داشته باشید که برندهای معروف ترجیح می دهند که از روش های قدیمی برای تولید و همان مواد اولیه سنتی استفاده کنند. چرا که مزه و طعم اصلی گز مربوط به انگبین است. البته استفاده از این ماده می تواند تا حد زیادی در قیمت بالای گز تاثیرگذار باشد.

انواع گز تازه

در ادامه به صورت خلاصه به انواع گز اصفهان اشاره می شود. این محصولات هر یک در برندهای متنوع و در بسته بندی و وزن های مختلف تولید می شوند. فروش عمده گز و یا فروش جزئی از طریق نمایندگی های فروش و فروشگاه های اینترنتی در سراسر ایران رایج است.

  • گزهای آردی: از شناخته شده ترین انواع گز در میان خریداران است. این نوع گز در آرد نگهداری  می‌شود و بافت نرم و لطیفی دارد.
  • گز لقمه‌ای: گز لقمه‌ای بسته بندی و یا آردی به صورت قطعات کوچک و لقمه‌ای برش داده می‌شود و با مغزهای مختلفی مانند پسته، بادام و فندق پر می‌شود.
  • گز سکه‌ای: گز سکه‌ای به صورت سکه‌های کوچک و نازک تهیه می‌شود و طعم و مزه شیرینی دارد. معمولاً مواد اولیه در تولید گز یکسان است و فقط در نوع برش، میزان مغزها و نوع بسته بندی با یکدیگر تفاوت دارند.
شما بر اساس نیاز خود می توانید اقدام به خرید انواع گز تازه نمایید. فروشگاه اینترنتی آرتا بهترین و پرفروش ترین انواع گز را در اختیار شما می گذارد.

گز را تازه و به اندازه بخرید

خرید انواع گز تازه و فواید آن

گز در میهمانی ها و مراسم جایگاه ویزه ای دارد. علاوه بر آن ها در اعیادی مثل عید نوروز از گز به عنوان شیرینی اصیل ایرانی استقبال زیادی می شود.
گز در انواع تازه شکلاتی و آردی تهیه شده و امروزه برای هدیه دادن کاربرد بیشتری دارد. بسیاری از سازمان ها و اداره ها برای هدایای نوروزی خود از پک های سفارشی گز و سوهان و سوهان گزی استفاده می کنند.
مجموعه غذایی آرتا بهترین و به صرفه ترین پک های هدیه را برای شما در سریع ترین زمان ممکن آماده سازی و به تمام نقاط ایران ارسال می کند.
در ادامه به چند مورد از خواص و فواید گز تازه اشاره می کنیمک

  • گز منبع خوبی از انرژی است و می‌تواند به عنوان یک میان وعده مقوی مورد استفاده قرار گیرد.
  • گز به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، فواید زیادی برای سلامتی دارد.
  • گز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • گز به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند.

در خرید انواع گز تازه به موارد زیر دقت کنید

گز تازه، گزی است که از مواد اولیه با کیفیت و تازه تهیه شده باشد و طعم و عطر دلپذیری داشته باشد. گز تازه بایستی دارای مشخصات زیر باشد:

  1. طعم و مزه: گز تازه طعم و مزه شیرینی و ملایمی دارد و هیچ گونه طعم و بوی زننده‌ای ندارد. همچنین طعم مغزهای موجود در گز باید تازه و بدون هیچ گونه طعم و بوی ماندگی باشد.
  2. بوی گز: گز های تازه بوی دلپذیر و مطبوعی دارند
  3. بافت گز باید نرم و لطیف باشد و به راحتی در دهان آب شود. گز خشک و چسبنده مطلوب نیست.
  4. رنگ گزها باید سفید و یا کرمی باشد.
  5. مغزهای به کار رفته در گزها بایستی تازه بوده و بوی کهنگی و ماندگی ندهند.
  6. تاریخ تولید گز باید معتبر باشد و از خرید گزهایی که تاریخ تولیدشان نامعتبر و مخدوش از بپرهیزید.
در هنگام خرید انواع گز تازه یادآوری می کنیم که از فروشگاه های معتبر و برندهای شناخته شده اقدام کنید. 

گز اصفهان با فروش فوق العاده

قیمت انواع گز در بازار

در قیمت گز همیشه نوع مواد اولیه و مقدار خرید شما موثر است. پس بهتر است برای خرید و عمده و جزئی به فروشگاه های معتبر آنلاین و یا نمایندگی ها مراجعه کنید.
برای دریافت قیمت های انواع گز هم همواره می توانید با کارشناس فروش آرتا در تماس باشید.

جمع بندی

گز باید در جای خنک و خشک نگهداری شود. پس گز را به اندازه بخرید و حتی به دوستان خود هم هدیه بدهید. گز یک شیرینی خوشمزه و مقوی است که می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا دسر سرو شود. این شیرینی قدمت طولانی در ایران دارد و در انواع مختلفی تولید می‌شود.

دقت داشته باشید که در مصرف این شیرینی رعایت اعتدال را داشته باشید. برای خرید گز اصفهان در برندهای مختلف، فروشگاه اینترنتی آرتا در دسترس شماست.
صنایع غذایی آرتا
صنایع غذایی آرتا مشاور شما: 09133758522 گز اصفهان
صنایع غذایی آرتا اینستاگرام: @artagaz1 گز آردی اصفهان
صنایع غذایی آرتا ایمیل: info@artagaz.com صنایع غذایی آرتا
 

مطلب پیشنهادی

قیمت و خرید گز آردی

قیمت و خرید گز، طرز تهیه گز آردی

قیمت و خرید گز آردی که از سوغات های محبوب و معروف ایرانی است به …

دیدگاهتان را بنویسید